تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس

تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس

درودی دیگر خدمت شما همراهان دوست داشتنی وردپرس سیتی افزونه امروزمون یک افزونه کاربردی که در همه حال میشه ازش استفاده کرد که همون تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس  عزیزان همانطوری که در Microsoft Word یا در هر نرم افزاری نوشته های خود را در اندازه و فونت های مورد نیازتون تغییر می دهید در سایت خودتان هم این امر صورت میگیرد . در وردپرس به صورت پیش فرض همیچین گزینه ای وجود ندارد اما راه حل هایی برای امکان ویرایش در وردپرس وجود دارد . که امروز همراه هم به دو روش آن می پردازیم .

روش اول – استفاده از تیتر پاراگراف (pragraph Headings)

در شرایط مختلف در یک مطلب بعضی از بخش ها مثل تیتر یا عنوان آن باید بزرگتر از محتوای متن باشد تا توجه کاربر را به خودش اختصاص بدهد . فقط کافی است کع در قسمت ویرایشگر متن بر روی گزینه بند کلیک کنید و نسبت به نیاز خود تغییرات را صورت بدهید .

تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس

اندازه هایی از Heading1 تا Heading6 مشخص شده که به ترتیب از بزرگ به کوچک در اختیار شما قرار گرفته است و نسبت به اهمیت موضوع می توانید از آن ها استفاده کنید.
گزینه ی “پیش ساختارمند” برای استفاده در کدها می باشد. اگر می خواهید قطعه کدی در مطلب خود قرار دهید فونت شما با این گزینه هماهنگ خواهد شد.

دوستان عزیز البته این روش بیشتر برای تیترها و سرتیترها استفاده می شود و استفاده از آن در متن اصلی کارایی چندانی ندارد.

روش دوم – استفاده از افزونه ی Tiny MCE Advanced Plugin

تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس

این افزونه می تواند امکانات بسیار زیادی را به ویرایشگر وردپرس اضافه کند. یکی از امکانات آن اندازه ی قلم است که در این مبحث میخواهیم .

افزونه مورد نظر را مثل همیشه نصب و راه اندازی می کنیم سپس آن را فعال می کنیم. پس از فعال سازی به گزینه ی تنظیمات>> Tiny MCE Advanced می رویم تا امکانات را اضافه نماییم.

تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس

عزیزان این افزونه خاصیت کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) دارا است. به راحتی هر گزینه ای که کاربرد دارد برای شما از منوی پایین یعنی “Unised Buttons” انتخاب کرده و به منوی بالایی انتقال دهید. ما در اینجا اندازه ی قلم را به منوی بالا منتقل کردیم.  تنظیمات را ذخیره کنید و به ویرایشگر وردپرس بروید و تغییرات مورد نظر را ببینید .

تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس

پس همراهان عزیز وردپرس سیتی گاهی اوقات می خواهید بخشی از متن خود را بزرگتر بنویسید و یا اینکه اندازه ی قلم خود را تغییر دهید . به راحتی می توانید از افزونه تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس استفاده کنید .

تا درودی دیگر بدرود .

[button color=”red” link=”https://wordpress.org/plugins/tinymce-advanced/” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”۳″ icon=”momizat-icon-box-add”]دانلود افزونه[/button]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0