ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi

ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi

سلام به همه وردپرس سیتی های عزیز افزونه امروز ما در مورد ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi دوستان روی همه سایت‌های وردپرسی، تعدادی افزونه و قالب وجود دارد حالا ممکنه این افزونه ها فعال باشد یا غیر فعال باشد .

وردپرس عزیز ، ویژگی ویرایش کدهای قالب‌ها و افزونه‌های موجود را در داخل پنل مدیریت وردپرس به وجود آورده است. برای همه پیش آمده است که بخواهند کدی را در  footer قالب بگذارند . برای انجام این روش باید از بخش ویرایشگر کد وردپرس بروید. محیط ویرایشگر کد وردپرس بسیار ساده است. مثل اینکه یک فایل notepad ساده را بازکرده‌ایم. اما در عین سادکی اصلا زیبا و حرفه ای عمل نمیکند و همراه با خطا و اشتباه زیاد است .

اکثر مواقع افرادی که با برنامه نویسی کار میکنند و مدام فایل های افزونه و قالب ها را ویرایش می‌کنند از IDE (ویرایش‌گرهای حرفه‌ای کد) در داخل کامپیوتر خود انجام می دهند و بعد آن را آپلود می‌کنند اما این روش هم مزایا و معایب هم برای خودش دارد. اما ما به یک افزونه‌ای به نام ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi  برای شما آورده ایم که بهترین گزینه برای این کار محسوب می شود . تا هم برنامه نویسان و هم کاربران عادی وردپرس، بتوانند از ویراش‌گر کد وردپرس به‌صورت کاربردی‌تری استفاده کنند.

دوستان این افزونه هم ظاهر و هم امکانات بخش ویرایشگر کد وردپرس را ارتقاء می‌دهد. به حدی که نیاز به نرم‌افزار های جداگانه برای ویرایش و حتی استفاده از FTP و یا دسترسی به هاست برای خیلی از کارها رو داشته باشیم .

آموزش کار با ویراش‌گر کد Synchi

در تصویر زیر، ویرایشگر کد وردپرس را می توانید ببینید ساده ی ساده بدون هیچ امکاناتی از جمله رنگ‌بندی دستورات و … .

ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi

برای نصب افزونه synchi:

به بخش افزونه‌ها > افزودن بروید و روی بارگذاری افزونه کلیک کنید.
بعد از اینکه افزونه را نصب کردید آن را فعال سازی کنید و به بخش تنظیمات > Synchi بروید .
ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi

در این صفحه شما می توانید تنظیمات مختلفی از جمله میزان اندازه فونت را در اختیار بگیرید. اما مهمترین بخش، قسمت theme است. اگر اهل برنامه‌نویسی در IDE هایی با پس‌زمینه مشکی هستید، می توانید ظاهر مورد نظر خود را تغییر بدهید .

دوستان عزیز به محیط ویرایشگر کد بروید تا ظاهر جدید آن را بتوانید ببینید. برای رفتن به محیط ویراشگر قالب‌ها، به نمایش > ویرایشگر؛ و برای دیدن محیط ویراشگر افزونه‌ها ، به بخش افزونه‌ها > ویرایشگر بروید.

ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi

این افزونه دستورات مختلف از جمله html,css, جاوا اسکریپت و php را می تواند ساپورت کند. در سمت چپ نیز محیط پوشه‌بندی (دایرکتوری) را به صورت اساسی تغییر داده است. قبلا فقط می توانستید فایل‌های html,php و css ببینید اما الان همه‌ی فایل‌ها را می‌توانید ببینید . از مزایای این افزونه امکان ویرایش چند فایل کنار هم ( multi-tab) است که محیط ویرایش‌گر را بسیار کاربردی‌تر می‌کند.

لینک بده به روش برای تغییر اندازه ی فونت نوشته ها در وردپرس
ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi

به روی هر فایل می توانید کارهایی از جمله : Delete,cute,copy/paste را انجام داد و همچنین ساخت فایل و پوشه جدید را انجام داد.یعنی تقریبا هرکاری که با FTP انجام شدنی است!

ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس – synchi

و همچنین شما عزیزان می توانید در پایین ویرایش‌گر نیز امکانات اساسی یک IDE مثل، امکان ایجاد تورفتگی در دستورات، find و replace، و … را انجام داد.

عزیزان ویرایش کد در محیط وردپرس، مثل این می ماند که نرم افزاری را در درون خودش تغییر دهید . پس همیشه دقت داشته باشید که اگر در فایل های مهم، مثل Function قالب تغییری اشتباه ایجاد کنید، دیگر از محیط ویرایش‌گر قابلیت تصحیح آن وجود نداشته و باید در هاست برای تعمیر فایل آسیب دیده اقدام شود. پس همیشه سعی کنید از ویرایشگر وردپرس، فقط کاری را انجام دهید که از احتمالات انجام آن مطمئن هستید.

ویراشگر کد Synchi

همراهان عزیز وردپرس سیتی تا حالا ویرایش گرهای کد زیادی برای وردپرس ایجاد شده اند اما هر کدام فقط روی یک ویژگی منحصر به فرد تمرکز کرده اند اما افزونه Synchi، تمام ویژگی ها و امکانات فوق العاده را باهم دارد پس مطمئنا اگر شما کدنویسی میکنید این افزونه ویرایشگر کد حرفه‌ای در وردپرس synchi  برای شما کاملا ارزشمند و در انتخاب تاثیرگذار است.

تا درودی دیگر بدرود

[button color=”red” link=”https://wordpress.org/plugins/synchi/” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”۳″ icon=”momizat-icon-box-add”]دانلود افزونه[/button]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0