اصطلاحات در وب

اصطلاحات در وب

اصطلاحات در وب

اصطلاحات در وب

سلام خسته نباشید امروز هم با شما هستیم با مطلبی دیگر.خیلی از شما ها ممکنه با برخی لغات و اصطلاحاتی توی وب سایت ها و کلا اینترنت مواجه بشیند

که شاید معنا و مفهوم آنرا ندونید.امروز یک سری اصطلاحات و واژه های فنی در وب را براتون قرار میدم امیدوارم که به دردتون بخوره و ازش استفاده کنید.

سایت دینامیک و استاتیک

تفاوت اصلی سایت های دینامیک و استاتیک در تولید محتوای این سایت هاست ، درسایت های دینامیک تولید محتوای وب سایت ( به عبارت ساده متن صفحات) از سوی کاربران تهیه می شود . کاربر در هر لحظه قادر خواهد بود اطلاعات بخش های مختلف وب سایت را تغییر دهد . البته تولید محتوای سایت در سایت های دینامیک تنها از طریق کاربر نیست و راه های دیگری نیز وجود دارد ، اما سایت های استاتیک همانطور که از نام آنها پیداست سایت هائی هستند که اطلاعات آنها ازسوی کاربران قابل ویرایش نیست ، جهت تغییر اطلاعات اینگونه سایت ها شما نیاز به شرکتی دارید که طراحی سایت را برای شما انجام داده است .

Absolute Path | مسیر مطلق

مسیر فایل که با شناسه گرداننده و دایرکتوری ریشه شروع می شود و به نام فایل ختم می شود. مسیرها با ” / ” از یکدیگر جدا می شوند.

برای مثال : /Users/Matt/www/blog/images/icecream.jpg
برای یافتن مسیر مطلق یا همان Absolute Path دستور زیر را در یک فایل تکست جدید بگذارید سپس آن را اجرا کنید. ( با ساختار php. ذخیره کنید )
<?php
 $p = getcwd();
 echo $p;
 ?>

Absolute URI

یک URI کامل.

 http://www.example.com/blog/images/icecream.jpg
 ftp://ftp.example.com/users/h/harriet/www/

URI

URI مخفف Uniform Resource Identifier می باشد که یک رشته از کاراکترهایی است که یک محل یا آدرس از منابع را روی اینترنت نشان می دهد و تعیین می کند که چگونه باید به این منابع دسترسی پیدا کرد.

Admin Bar | نوار مدیریت

یک نوار ابزار است که شامل پیوندهای مفید درونی سایت می شود، برای مثال افزودن یک نوشته. که در دو محیط پیشخوان و برگه اصلی سایت قابل نمایش است. که از ” طریق پیشخوان > شناسنامه > شناسنامه شما ” قابل مدیریت است.

Apache | آپاچی

سرویس دهنده اچ تی تی پی آپاچی یک برنامه سرویس دهنده وب است که نقش کلیدی در توسعه دنیای وب ایفا میکند.این برنامه برای طیف بسیار وسیعی از سیستم های عامل قابل استفاده است از حمله آنها: unix, GNU, FreeBSD, Linux, Solaris, NovelNetware, AmigaOS, MacOSX, Microsoft Windows,OS/2 و eComStation. این برنامه تحت مجور آپاچی بوده و بصورت کد منبع باز است. و از سال ۱۹۹۶ تاکنون پرکاربردترین برنامه در حوزه خود است. در فوریه ۲۰۱۱ بیش از ۵۹٫۱۳% از همه وب سایتها را پشتیبانی میکند. و ۶۶٫۶۲% از میلیونها سایت پرترافیک سرویس دهی میکند. آپاچی بهترین پیشنهاد برای انتشار سایت های وردپرسی است.

chmod

یک پوسته دستوری برای تغییر سطح دسترسی پرونده هاست و کوتاه شده کلمه change mode است.

Class | کلاس

یک گروه از استایل های css می باشند که در تمام عناصر HTML قابل دسترسی هستند . برای اطلاعات بیشتر می توانید : Class Computing مقاله ای در ویکی پدیا و یا  PHP Manual: کلاس ها و اشیا را مشاهده کنید.

امیدوارم از مطالب استفاده لازم را برده باشیند.انشاء الله در مطالب بعدی با بقیه اصطلاحات در وب آشنا میشیم و به اونحا میپرداریم

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. طراحی سایت مشهد گفته؛
    ۲۰:۲۵ ۱۳۹۴/۰۱/۰۴

    خروجی کد مسیر مطلق چیه ؟

    • محسن بینا گفته؛
      ۲۰:۴۷ ۱۳۹۴/۰۱/۰۴

      سلام توی برنامه نویسی php و کد های php میتونین دقیقشا اطلاعاتشا بفهمیند چون توضیحاتش زیادهستش
      باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0