راهنمای قطعات ماشین لباس شویی و خرابی آن‌ها

ماشین‌های لباسشویی هم مانند سایر لوازم الکترونیکی بالاخره خراب می‌شوند و نیاز به خرید قطعات لباسشویی دارند. اگر به ‌دنبال لوازم یدکی لباسشویی هستید، ما در اینجا قطعات یدکی این ماشین را معرفی می ‌کنیم تا با شناخت آن‌ ها و اطلاع از علائم خرابی، بتوانید برای خرید قطعات ماشین لباسشویی اقدام کنید.

راهنمای قطعات ماشین لباس شویی و خرابی آن‌ها

قطعات یدکی ماشین لباسشویی

تولیدکنندگان قطعات لباسشویی، انواع مختلفی از قطعات لباسشویی را برای فروش تولید می‌کنند. در ادامه رایج ‌ترین لوازم یدکی ماشین لباسشویی را که معمولا نیاز به خرید آن دارید، معرفی می‌کنیم.

شلنگ‌ها (Hoses)

شلنگ‌ها بیشتر برای اتصال اجزای مختلف دستگاه به یکدیگر استفاده می‌شوند. آن‌ها مستعد سوراخ‌شدن و پارگی هستند، بنابراین تولید کنندگان قطعات لباسشویی، این قطعات را به‌عنوان بخشی از رایج‌ترین قطعات یدکی لباسشویی ارائه می‌کنند. وقتی شلنگ پاره می‌شود، آب از ماشین نشت می‌کند.

تسمه

تسمه برای انتقال نیرو از موتور استفاده می‌شود. این قطعه پس از مدتی فرسوده می‌شود، به ‌همین دلیل در مراکز فروش قطعات لباسشویی، تسمه به ‌شکل رایجی ارائه می‌گردد. اگر تسمه خراب شود، درام به ‌درستی نمی‌ چرخد.

فیلترها (Filters)

فیلترهای ماشین لباسشویی برای جداکردن کثیفی‌ها و آشغال‌ها از لباس‌ها استفاده می‌شود. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد، بنابراین هنگام خرید قطعات لباسشویی، مطمئن شوید که فیلتر مناسب دستگاه خود را از تولیدی قطعات لباسشویی تهیه کرده‌اید.

شیر ورودی آب

شیر ورودی آب، جریان آب را به داخل ماشین لباسشویی کنترل می‌کند. شرکت‌های تولید کننده قطعات لباسشویی، این قطعه را نیز که مستعد خرابی است، ارائه می‌کنند. اگر شیر کنترل خراب شود، ماشین لباسشویی از آب پر می‌شود.

پمپ تخلیه (The drain pump)

وظیفه این قطعه از قطعات ماشین لباسشویی، پمپاژ آب از ماشین لباسشویی در چرخه شست‌ و ‌شو است. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است آب ماشین لباسشویی تخلیه نشود. مراکز فروش اینترنتی قطعات ماشین لباسشویی، این قطعه را نیر ارائه می‌دهند.

واشر (gasket)

وظیفه ایجاد مهر و موم بین درب ماشین لباسشویی و درام را واشر بر عهده دارد. مراکز فروش قطعات ماشین لباسشویی این قطعه را برای جایگزینی قطعه قبلی در زمان نشت آب از درب ارائه می‌دهند.

کمربند

این قطعه از لوازم ماشین لباسشویی، موتور را به درام متصل می ‌کند و به آن اجازه می ‌دهد در طول چرخه شست ‌و ‌شو بچرخد. شرکت تولید کننده قطعات لباسشویی، تعمیر یا تغییر این قطعه را وقتی درام به‌درستی یا اصلاً نچرخد، توصیه می‌کند.

کوپلینگ موتور (The motor coupling)

کوپلینگ موتور را به گیربکس متصل می‌کند و به ماشین لباسشویی اجازه عملکرد می‌دهد. اگر این قطعه خراب باشد، ممکن است ماشین لباسشویی به‌ درستی کار نکند یا اصلا کار نکند. نمایندگی قطعات لباسشویی معمولا انواع کوپلینگ را ارائه می‌دهد.

برد کنترل (The control board)

این لوازم لباسشویی، عملکرد صحیح بسیاری از برنامه‌های ماشین لباسشویی مانند چرخه شست ‌و ‌شو و دمای آب را بر عهده دارد. اگر این قطعه خراب باشد، ممکن است ماشین لباسشویی به درستی کار نکند یا اصلا کار نکند.

قیمت قطعات ماشین لباسشویی بسیار متفاوت است. اما در میان قطعات لباسشویی بازار تهران، قیمت این قطعه از همه بیشتر است.

کمک فنر (Shock Absorbers)

کمک فنر یا ضربه‌گیرها ارتعاشات تولید‌شده توسط ماشین لباسشویی را در طول چرخه شست‌و‌شو جذب می‌کنند. اگر ماشین لباسشویی در حین کار تکان زیادی می‌خورد ممکن است مشکل از این قطعه باشد.

سبد

اکثر ماشین های لباسشویی دارای یک سبد شست‌و‌شو هستند، اما ممکن است لازم باشد هر از گاهی آن را تعویض کنید. بسیاری از مراکز فروش عمده قطعات لباسشویی، این قطعه را ارائه می‌دهند. اگر به‌دنبال سبد اصلی ماشین لباسشویی خود هستید، اما نمی‌توانید آن را پیدا کنید، مراکز فروش قطعات استوک لباسشویی احتمالا سبد استوک مورد نظر شما را ارائه می‌کنند.

فنرهای تعلیق

فنرهای تعلیق وظیفه حفظ وزن ماشین لباسشویی در طول چرخه شست‌و‌شو را بر عهده دارند. در صورت خرابی این قطعه، ممکن است ماشین لباسشویی جهش کند و به محیط اطراف آسیب برساند.

بورس قطعات لباسشویی در تهران کجاست؟

در حال حاضر می‌توانید قطعات یدکی بالا و سایر قطعات یدکی ماشین لباس شویی را از این مرکز پخش عمده قطعات لباسشویی خریداری کنید. این مرکز پخش قطعات لباسشویی، علاوه‌بر فروش کلی، قطعات ماشین‌ لباس‌شویی را به‌شکل تکی ارائه می‌کند. دیگر لازم نیست برای اطلاع از قیمت قطعات لباسشویی و خرید آن‌ها به بورس قطعات لباسشویی در تهران مراجعه کنید. شما می‌توانید با چند کلیک، از این مرکز فروش اینترنتی قطعات ماشین لباسشویی، قطعه مورد نظر خود را بخرید.

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0