وظایف اصلی نگهداری وردپرس

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس  پس از شروع یک وبلاگ، اغلب کاربران آزمایش های نگهداری را انجام نمی دهند مگر اینکه مشکلی پیش بیاد. با انجام وظایف تعمیر و نگهداری به طور منظم، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت وردپرس شما همیشه در بهترین حالت میباشد. در این مقاله، ما ۱۳ وظیفه مهم تعمیر و نگهداری یک سایت وردپرس را برای انجام منظم و بهینه به شما آموزش میدهیم.

13 وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس بخش اول

چرا و چه زمانی انجام وظایف تعمیر وردپرس انجام میگردد

سایت وردپرس شما یک سیستم قدرتمند از چند بخش است. این شامل میزبانی وردپرس، خود نرم افزار وردپرس، پلاگین ها و تم ها است.در بالای آن، محتوای خود را با متن و تصاویر اضافه می کنید. با هم، همه آنها یک وبسایترا تشکیل میدهند که توسط بازدیدکنندگان و مشتریان شما مورد بازدید قرار میگیرد.با این حال، برای اطمینان از عملکرد مطلوب، این سیستم باید مورد توجه قرار گیرد. چند وظایف تعمیر و نگهداری ساده وجود دارد که می توانید بطور منظم انجام شود تا مطمئن شوید که وب سایت شما در بهترین حالت کار می کند.
چقدر باید وظیفه نگهداری وردپرس را انجام دهید؟اگر یک وب سایت مشغول به کار با ترافیک زیادی دارید، سپس هر سه ماه یکبار. برای وب سایت های کوچکتر با ترافیک و محتوا کم، شما باید هر شش ماه این وظایف تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

۱- همه کلمات عبور وردپرس خود را تغییر دهید

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

رمزهای عبور اولین دفاع شما در برابر دسترسی غیر مجاز به وب سایت شماست. شما همیشه باید از کلمات کلیدی قوی منحصر به فرد برای تمام حساب های آنلاین خود از جمله وب سایت وردپرس، حساب های FTP و پایگاه داده استفاده کنید.با این حال، حتی اگر از رمزهای عبور قوی استفاده می کنید و آنها به خطر می افتند، ممکن است که حتی آن را متوجه نشوید.به همین دلیل است که کارشناسان امنیتی وردپرس به طور مرتب تغییر کلمه عبور وردپرس خود را می کنند. این شامل کلمه عبور برای ناحیه مدیریت وردپرس شما، حسابهای FTP یا SSH و کلمه عبور پایگاه داده و وردپرس شماست.

۲- ایجاد یک بک آپ کامل از وب سایت

13 وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

بک آپ گیری یکی از مهمترین ابزار وردپرس شماست. پلاگین های پشتیبان بسیار خوبی برای وردپرس وجود دارد که می تواند به شما در بهینه سازی فرآیند پشتیبان وردپرس کمک کند.یک بار در یک زمان، شما باید به صورت دستی پلاگین پشتیبان خود را اجرا کنید تا یک نسخه پشتیبان کامل از وبسایت خود ایجاد کنید. پس از اجرای پشتیبان، باید تأیید کنید که فایل های پشتیبان شما به درستی در مکان دور از انتخاب شما ذخیره می شود (Dropbox، Google Drive، و غیره). 

۳- بررسی و به روز رسانی تمام فایل های وردپرس

به روز رسانی وردپرس

به روز رسانی وردپرس

وردپرس همراه با یک سیستم داخلی برای مدیریت به روز رسانی برای هسته وردپرس، پلاگین ها و تم ها است. شما همیشه باید از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید و تمام پلاگین ها و تم های خود را به روز نگه دارید.با این حال، برخی از شرایط وجود دارد که شما ممکن است از دست رفته به روز رسانی. به عنوان مثال، هنگامی که یک افزونه حقوقی یا مجوز تم حذف شد، و آن را برای بررسی به روز رسانی موفق نشد.برو به صفحه به روز رسانی وردپرس به صورت دستی برای به روز رسانی را بررسی کنید. تمام پلاگین ها و تم های نصب شده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آخرین نسخه را اجرا می کنند.

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

۴- بررسی و حذف هرزنامه نظرات

13 وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

۱۳ وظیفه اصلی نگهداری وردپرس

اگر از Akismet برای مبارزه با هرزنامه های نظر در وردپرس استفاده می کنید، آنگاه به طور خودکار هرزنامه ها را از صف آرام کردن نظر خود دور کنید.با این حال، گاهی اوقات Akismet ممکن است علامت گذاری یک نظر قانونی به عنوان هرزنامه باشد. هنگامی که در یک زمان، شما نیاز به نگاه سریع به نظرات هرزنامه برای اطمینان از اینکه هیچ نظر واقعی به اشتباه به عنوان هرزنامه مشخص شده است. پس از اتمام کار، می توانید با استفاده از تمام نظرات هرزنامه خود را از وب سایت خود حذف کنید. اگر هزاران نفر از نظرات هرزنامه داشته باشید، باید از این روش برای حذف دسته ای از نظرات هرزنامه ها در وردپرس استفاده کنید. این کار لزوما عملکرد را بهبود نمی بخشد، اما اطمینان حاصل خواهد کرد که نظرات شما را از دست ندهید.

۵- تمام فرم های وردپرس خود را تست کنید

تست فرم های وردپرس

تست فرم های وردپرس

پلاگین های سازنده فرم وردپرس مانند WPForms آن را فوق العاده آسان برای ایجاد فرم های زیبا در وب سایت شما که  با این وجود به علت غلط بودن سرور میزبان وردپرس یا ارائه دهنده خدمات ایمیل شما، گاهی این فرمها ممکن است ناگهان ایمیل ارسال را متوقف کنند.شما باید تمامی فرم ها را در وب سایت خود چک کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی کار می کنند. اگر یک فرم کار نمی کند، راهنمای ما را در مورد چگونگی تعمیر وردپرس و ارسال ایمیل به راهنمای شما ببینید.

۶- بهینه سازی پایگاه داده وردپرس خود

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

وردپرس بیشترین اطلاعات را در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می کند. این شامل تمام مطالب، نظرات، کاربران و تنظیمات شما است با این حال، بیش از حد کار با پایگاه داده شما ممکن است بسیاری از داده های غیر ضروری را جمع آوری کند. این باعث افزایش اندازه پشتیبان وردپرس شما می شود که ممکن است آپلود، دانلود و بازگرداندن پشتیبان را تحت تأثیر قرار دهد. بهینه سازی پایگاه داده وردپرس شما را قادر می سازد تا پاک سازی، پاک کردن جداول و بهبود عملکرد پایگاه داده را بهبود بخشد.برای راهنمایی های گام به گام، راهنمای ما در مورد چگونگی بهینه سازی پایگاه داده وردپرس خود را با یک کلیک را ببینید.

منتظر بخش دوم باشید…

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0