فروش محصولات مجازی در ووکامرس

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

سلام به شما همراهان عزیز افزونه امروز ما در مورد تا امروز مبحث ما در مورد فروش محصولات مجازی در ووکامرس هدف از ساخت فروشگاه برای محصولات فیزیکی فروش رفتن آن ها بود فیلدهای متفاوتی را ایجاد میکردیم و هزینه ای را برای حمل و نقل در نظر می گرفتیم. در اینجا یک فروشگاه اینترنتی فقط محصولات فیزیکی را نمی فروشد بلکه  میتواند محصولاتی از قبیل محصولات غیر فیزیکی که همان مجازی و اینترنتی است را به فروش برساند .
ووکامرس یکی از بهترین فروشگاه سازها در وردپرس است که همان افزونه فروش محصولات مجازی در ووکامرس این ویژگی را برای کاربران ایجاد کرده است که بتوانند به صورت مجازی محصولاتی از قبیل فیلم، تصویر، فایل های پی دی اف و… را ارئه میدهد یا ثبت نام در کلاس های آموزشی یک مجتمع به صورت غیر حضوری و دیگر هزینه ای هم برای حمل و نقل در نظر گرفته نخواهد شد.

در واقع زمانی که شما چنین محصولی را در فروشگاه برای فروش قرار می دهید، ووکامرس لینک دانلودی به صورت داینامیک برای محصول می سازد تا لینک مستقیم از دید کاربر پنهان بماند.

افزودن محصول مجازی

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

عزیزان با همدیگر برای ایجاد فروش محصولات مجازی در ووکامرس به بخش محصولات و افزودن محصول میرویم تا یک فایل تصویری را به عنوان یک محصول مجازی ثبت کنیم . مهم ترین بخش تنظیمات اطلاعات محصولات است و باید نوع محصول را بر روی “مجازی” قرار دهید.
وقتی شما در گزینه ی مجازی کلیک می کنید، به صورت خودکار هزینه های حمل و نقل غیر فعال خواهند شد. زیرا این گزینه فقط مخصوص به محصولات فیزیکی می باشد.

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

عزیزان میتوانید ببینید که گزینه ی حمل و نقل پنهان شده است . حالا محصول ما به صورت دانلودی است، پس بر روی گزینه ی “دانلودی” نیز کلیک می کنیم تا باکس جدیدی برای ما باز شود.

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

در این بخش باید فایل مورد نظر خودتان را آپلود کند هم میتوانید در سایت خودتان این کار را انجام بدهید هم میتوانید در یک سایت دیگر آپلود کند و بعد لینک مورد نظر را در سایت خود بگذارید .
با کلیک بر روی گزینه ی “افزودن فایل” می توانید این گزینه را ببینید .

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

عزیزان با انتخاب فایل می توانید فایل مورد نظر را در سایت بارگذاری کنید، یا اگر لینک آن را دارید وارد کنید و سپس نام فایل را نیز وارد نمایید.

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

دوستان فایلی را آپلود میکنید و نام مشخصی برای آن در نظر میگیرید سپس قیمتی برای آن در نظر میگیرید و آن را انتشار می دهید . محصول شما برای فروش آماده است .

نکته ای که باز اینجا می شود بیان کرد این است که شما امکان دانلود نامحدود محصول خود را به کاربران داده اید و کاربران هر بار که بخواند می توانند این فایل را دانلود و دریافت کنند اما گاهی اوقات می خوهید که محصول شما به صورت محدود عرضه بشود تا یک تایمر مشخص فقط میتواند آن را دانلود کند در ادامه در موردش بیشتر حرف می زنیم .
در بخش اطلاعات محصول و در پایین فایلی که آپلود کردید دو نوع محدودیت وجود دارد:

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

محدودیت دانلود: این نوع محدودیت به گونه ای است که تعداد دانلود را می توان تعیین کرد. مثلا می خواهیم مشتری فقط دو بار بتواند لینک دانلود را استفاده کند و از آن محصول مجازی استفاده کند.

انقضای دانلود: در این نوع محدودیت، تاریح انقضایی را می توان برای دانلود در نظر گرفت. مثلا یک روز برای دانلود این محصول می توانید در نظر بگیرید.

نوع دانلود: در اینجا می توانید نوع محصول خود را انتخاب کنید. سه گزینه ی محصول استاندارد، نرم افزار، موسیقی دارد.

اما باز نکته ای که در اینجا هست این است که از این دو ویژگی شما یکی از آن ها را فقط می توانید استفاده کنید . باز حق انتخاب با شما است .

حال اگر محصول خود را منتشر کنیم، این محصول با محدودیت در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

دوستان چنانچه اگر برای محصول خود قیمت انتخاب کردید که گزینه افزودن به سبد خرید ظاهر می شود در غیر این صورت قیمت را صفر قرار بدهید تا کاربر بتواند آن را دانلود کند .
عزیزان به بخش ووکامرس و پیکربندی که بروید و در بخش محصولات گزینه هایی برای محدودیت های دانلود قرار داده شده است:

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

در گزینه ی اولدانلود ها نیازمند ورود هستند” یعنی فقط کاربران و اعضای سایت که می توانند وارد شوند امکان خرید و دریافت این محصول را دارند.
در گزینه ی دومدسترسی به محصولات دانلود شدنی بعد از پرداخت” می توانید تعیین کنید که محصولات پس از پرداخت در دسترس قرار گیرد. اما پیشنهاد نمی کنم از این گزینه استفاده کنید زیرا ممکن است لینک دانلود در زمان مشخص قرار نگیرد و قبل از پرداخت در اختیار کاربران قرار گیرد.

فروش محصولات مجازی در ووکامرس

عزیزان لینک دانلود فعال شده و می توان محصول را دانلود کرد. محدودیت دانلود را برای این فایل یک بار در نظر گرفتیم. این فایل تا یک روز که من مشخص کردم به تعداد نا محدود قابل دانلود است.

همراهان وردپرس سیتی مثل همیشه این افزونه فروش محصولات مجازی در ووکامرس با همیاری هم به پایان رساندیم امیدوارم مورد قبولتون واقع شده باشد .عزیزان یک فروشگاه کاملا مجازی دارید و محصولات مجازی مانند فایل ها را به می فروشید یا اینکه ثبت نام هایی برای مجتمع آموزشی خود در نظر بگیرید می توانید از فروشگاه ساز ووکامرس برای محصول مجازی استفاده کنید.

تا درودی دیگر بدرود

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. تخفیف گروهی گفته؛
    ۱۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

    ممنونم از این افزونه خوبتون و اموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0