علائم هک شده سایت وردپرس

علائم هک شده سایت وردپرس

با سلام خدمت همه دوستان مهربان و عزیز وردپرس سیتی امروز قصد داریم یکی دیگه از آموزش های کاربردی در مورد وردپرس رو خدمت شما ارایده بدیم. یکی از دغدغه های وب مستران بحث امنیت در ودردپس میباشد . که در این خصوص در مطالب گذشته نکات مهم و مفیدی رو خدمت شما عرض کردیم امروز علائم سایت هک شده وردپرس رو که ۱۲ تا میباشد که این ۱۲ علائم رو در دو قسمت متوالی  رو خدمت شما معرفی میکنیم.

۱۲علائم هک شده سایت وردپرس بخش یک

۱ – افت ناگهانی در ترافیک وب سایت

علائم هک شده سایت وردپرس

علائم هک شده سایت وردپرس

اگر شما به گزارش های Google Analytics خود نگاه می کنید و افت ناگهانی ترافیک را مشاهده می کنید، این می تواند نشانه ای باشد که سایت وردپرس شما هک شده است.بسیاری از نرم افزارهای مخرب و تروجان وجود دارد که ترافیک وب سایت شما را از بین می برد و آن را به وب سایت های اسپم هدایت می کند. بعضی از آنها کاربران را به صورت دستی هدایت نمیکنند که به آنها اجازه می دهد تا برای مدتی متوجه نشوند.یکی دیگر از دلایل کاهش ناگهانی ترافیک ابزار مرور ایمن گوگل است که ممکن است در مورد وب سایت شما هشدارها را نشان دهد.

۲- لینک های مخرب اضافه شده به وب سایت شما

علائم هک سایت

علائم هک سایت

یکی از نشانه های رایج در میان سایت های وردپرس هک شده، تزریق اطلاعات است. هکرها یک Backdoor بر روی سایت وردپرسی خود ایجاد می کنند که به آنها دسترسی می دهد تا فایل های WordPress و پایگاه داده خود را تغییر دهد.برخی از این هک ها لینک ها را به وب سایت های اسپم اضافه می کنند. معمولا این پیوندها به سمت پایین وب سایت شما اضافه می شوند، اما آنها واقعا می توانند هر جایی باشند. حذف لینک ها تضمین نمی کند که آنها به عقب برگردند.

۳- ناقص بودن صحفه اول سایت

ناقص بودن صحفه اول سایت

ناقص بودن صحفه اول سایت

این احتمال بیشتر است که در صفحه اصلی وب سایت شما  هک شدن به وضوح قابل مشاهده باشد.برخی از هکرها ممکن است وبسایت شما را فریب دهند تا اعلام کنند که هک شده است. چنین هکرها معمولا پیام خود را با صفحه اصلی خود جایگزین می کنند.

۴- شما قادر به ورود به پنل وردپرس نیستید

failedlogin

failedlogin

علائم هک شده سایت وردپرس

اگر شما نمیتوانید به سایت وردپرسی خود وارد شوید، احتمال دارد که هکرها حساب کاربری خود را از WordPress حذف کرده باشند.از آنجا که حساب وجود ندارد، نمی توانید گذرواژه خود را از صفحه ورود مجدد تنظیم کنید. راه های دیگری برای افزودن حساب کاربری مدیر با استفاده از phpMyAdmin یا از طریق FTP وجود دارد. با این حال، سایت شما ناامن باقی خواهد ماند تا زمانی که متوجه شوید هکر اینترنتی چگونه به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده است.

۵- حساب های کاربری مشکوک در وردپرس

حساب های کاربری مشکوک در وردپرس

حساب های کاربری مشکوک در وردپرس

اگر سایت شما به ثبت نام کاربر باز است و شما از هیچ گونه حفاظت از ثبت هرزنامه استفاده نمی کنید، پس حساب های اسپم تنها اسپم معمولی است که می توانید به سادگی آن را حذف کنید.با این حال، اگر شما به ثبت نام کاربر اجازه ندهید و حساب های کاربری جدید را در وردپرس مشاهده نکنید، سایت شما احتمالا هک شده است.معمولا حساب مشکوک نقش کاربر مدیر را داشته و در بعضی موارد ممکن است قادر به حذف آن از ناحیه مدیر WordPress شما نباشد.

۶- فایل ها و اسکریپت های ناشناخته روی سرور شما

علائم هک شده سایت وردپرس

علائم هک شده سایت وردپرس

اگر از پلاگین سایت اسکنر مانند Sucuri استفاده می کنید، آنگاه به شما در پیدا کردن یک فایل یا اسکریپت ناشناس در سرور شما هشدار می دهد.شما باید با استفاده از یک سرویس دهنده FTP به سایت وردپرس خود وصل شوید. شایع ترین مکان که در آن شما فایل ها و اسکریپت های مخرب را پیدا خواهید کرد / wp-content / folder است.معمولا، این فایل ها به عنوان فایل های وردپرس نامیده می شوند تا در نگاه ساده پنهان شوند. بلافاصله حذف این فایل ها تضمین نمی کند که این فایل ها باز گردند. شما باید امنیت وب سایت خود را به ویژه پرونده و ساختار دایرکتوری مورد بررسی قرار دهید.

منتظر ادامه موارد باشید.

موفق باشید

 

 

 

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0