آموزش های کاربردی وردپرساموزش وردپرس

شکست استراتژی سئو در گوگل

سلام دوستان وردپرس سیتی عزیز،امروز میخوایم درباره شکست استراتژی سئو در گوگل حرف بزنیم و مطالبی به عرضتون برسونیم که مطمعا این مطالب مورد پسندتون قرار میگیره و باعث میشه که شما با استفاده از این آموزش بتونید سئوی خوبی داشته باشید و رتبه سایتتون رو در گوگل بالاتر ببرید.

شکست استراتژی سئو در گوگل

همانطور که همه وبمستران و مدیران سایت ها می دونید گوگل هنوز هم یکی از محبوب ترین موتورهای جست و جوی دنیاس و این باعث می شود که هر وب سایتی برای رقابت در این موتور جست و جو  برنامه ای داشته باشد.اما چرا تنها ۵% از این وب سایت ها موفق به حضور واقعی در این رقابت می شوند؟

این سوالی است که در این آموزش می خواهیم به پاسخ های آن برسیم که چرا شکست استراتژی سئو در گوگل رخ می دهد.

شکست استراتژی سئو در گوگل
شکست استراتژی سئو در گوگل

کیفیت را نادیده می گیرید!

اگر میخواهید ترافیک شما قابل قبول باشد باید سعی کنید حداقل ۳۰۰ لینک ایندکس شده داشته باشید!

خب این مطلب درست است، اما بعضی از وب سایت ها فراموش می کنند که در مسیر رسیدن به این سقف باید محتوای با کیفیت تولید کرده باشند. در واقع گوگل بیش از اینکه به تعداد محتوای تولید شده از طرف شما اهمیت بدهد،به این فکر میکند که آیا این محتوای شما مناسب و پاسخگوی کاربران هست یا خیر.

جست و جو کنندگان مشتریان گوگل هستند!

دلیل اصلی برای کاهش توجه به کیفیت محتوا این است که اغلب مدیران وب سایت ها فراموش می کنند که جوست و جو کنندگان کلید واژه ها در واقع همان کاربران گوگل هستند و نه وب سایت آنها. منظور اینکه این کاربران در حال استفاده از سرویس جست و جوی گوگل هستند و مشتری وی هم به حساب می آیند.

بهترین سئو این است که محتوای با ارزش داشته باشد. برای توضیح این جمله می شود گفت که گوگل به اولین چیزی که اهمیت می دهد رضایت جست و جو کنندگان گوگل هست نه خود شما.یعنی اگر شما مطلبی بی کیفیت تولید کنید، در واقع یکی از عوامل شکست گوگل به حساب می آیید. پس اگر فکر می کنید که گوگل باز هم سایت شما را در صفحه اول جست و جو نمایش می دهد،سخت در اشتباه هستید.با این اوصاف بهترین استراتژی سئو این است که محتوای با ارزش تولید کنید.

ورود مشتریان به وب سایت شما پایان ماجراست!

حال در نظر می گیریم که یک محتوای با ارزش تولید کردید و گوگل هم شمارا مدتی است در صدر نتایج خود قرار داده است.اما اشتباهی که ممکن است خیلی ها انجام دهیم است که فکر می کنید که کاربران روی لینک شما کلیک می کنند و به وب سایت تان وارد می شوند،پس سئو شما خوب است و همچنان در صدر هستید.اما اینطور نیست!

برای گوگل بسیار مهم است که آیا کاربرانی که وارد سایت شما شده اند به نتایج دلخواه خود می رسند یا خیر. با وردو کاربر به سایت شما در واقع مرحله دوم سئو شروع شده است.جایی که حالا باید با یک محتوای مناسب  و ساختار صحیح به کاربران کمک کنید تا به هدف های خود برسند.

  • اینکه کاربر با ورود به یک صفحه ، از همان صفحه خارج می شود؟
  • چه مدت در این صفحه می ماند؟
  • آیا مدت حضور کاربر در این صفحه متعارف است؟
  • آیا کاربر با این صفحه ارتباط و تعامل برقرار می کند؟

و سوالاتی از این قبیل که همه نشان می دهد که کاربر به چیزی که می خواهد رسیده یا نه، تا به این نتیجه برسد که شکست استراتژی سئو در گوگل رخ داده یا نه.

 

با اینکه همه فکر می کنیم سئو خیلی راحت تر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم اما اصلا به این معنی نیست که همه می توانند در انجام آن موفق باشند.نکته کلیدی این مقاله این است که نباید فراموش کنید که جست و جو گران در واقع مشتریان گوگل هستند و برای گوگل خیلی مهم است که آنها را به وب سایت هایی هدایت کند که به کاربران اهمیت بیشتری داده اند. امیدوارم از مقاله شکست استراتژی سئو در گوگل بهره ببرید و مورد استفادتون قرار بگیره.

برچسب ها

سید وحید جاویدان

با سلام و عرض ادب اینجانب متولد سال 1365 و دارای کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک علاقه مند به برنامه نویسی و وب هستم و امیدوارم بتوانم در مجموعه وردپرس سیتی مطالب بیشتری جهت استفاده شما دوستان عزیز ارائه بدم . موفق و سر بلند باشید.

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. اگر ممکن هست مطلبی با عنوان کارهایی که باعث کاهش عملکرد سایت و کم شدن رتبه سایت هست رو قرار بدید..باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن