کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

در دنیای امروز با تغییرات فناوری و گسترش دنیای دیجیتال، برنامه نویسی به یکی از مهارت‌های برتر و پردرآمد تبدیل شده است. برنامه نویسان توانسته اند در حوزه های مختلف مانند طراحی و توسعه نرم‌افزار، طراحی وب‌سایت‌، طراحی اپلیکیشن‌، بازی‌های رایانه‌ای، درآمد قابل توجهی کسب کنند.

در حال حاضر برنامه نویسی در ایران درآمد خوبی دارد و اگر یک متخصص برنامه نویسی شوید درآمدتان چند برابر می شود. با داشتن تخصص بالا و گرفتن پروژه های دلاری و تبدیل به پول ایران درآمدتان به صورت چشمگیری افزایش می یابد. تفاوت در درآمد دلاری و ریالی باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد دلاری باشند، اگر برنامه نویس هستید در این مقاله به بررسی راهکارهای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی می‌پردازیم.

کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

روش های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

 با توجه به قیمت دلار و تبدیل به پول ایران، کسب درآمد دلاری بسیار وسوسه انگیز است و اگر هدفتان این است که به سراغ پروژه های خارجی بروید ابتدا باید بازار کشورهای دیگر را خوب بشناسید و با به دست آوردن مهارت ها و زبان های مورد نیاز، کار را شروع کنید. به صورت خلاصه روش های کسب درآمد از برنامه نویسی به صورت دلاری شامل موارد زیر است:

ساخت نرم‌افزار

 یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی، طراحی نرم‌افزار است. شرکت‌های زیادی به دنبال برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی مطابق نیاز خودشان هستند. مهارت در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند ++Java، Python ،C و … به شما کمک می کند تا با شرکت های مختلف همکاری کنید و مطابق نیازشان برنامه بنویسید.

طراحی سایت

طراحی وب‌سایت‌ یکی از شاخه‌های مهم برنامه نویسی است، این حوزه بسیار گسترده است و با وجود ۱.۳۱ میلیارد سایت در دنیا هنوز  اشباع نشده و کسب و کارها و افراد زیادی به دنبال داشتن سایت هستند.

برای طراحی سایت روش های مختلف وجود دارد، می توانید Java، python، php و سایر زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید و یا با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، سایت طراحی کنید. اگر وردپرس انتخاب شماست با شرکت در یک دوره آموزش برنامه نویسی وردپرس می توانید  به صورت تخصصی پلاگین و قالب وردپرس طراحی کنید و به توسعه سایت های وردپرس بپردازید. با یادگیری PHP ،HTML ،CSS ،JS می توانید یک دولوپر وردپرس شوید و با توجه به اینکه ۴۳% سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند فرصت های زیادی کار کردن در سراسر دنیا خواهید داشت.

طراحی اپلیکیشن موبایل

 اپلیکیشن‌های موبایل به سرعت به یک بخش مهم از دنیای فناوری تبدیل شده‌اند. همه ما هر روز ساعت ها با برنامه های مختلفی گوشی استفاده می کنیم و  از یک بازی ساده تا انتقال پول را با اپلیکیشن های موبایل انجام می دهیم.

طراحی اپلیکیشن های iOS و Android و فروش در پلتفرم های مختلف یک روش کسب درامد دلاری از برنامه نویسی است. می توانید اپلیکیشن های موبایل طراحی کنید و آنها را در فروشگاه های آنلاین مانند Google Play Store، Apple Store منتشر کنید و از طریق فروش مستقیم اپ ها یا با قرار دادن تبلیغات در برنامه ها درآمد کسب کنید.

برای طراحی اپلیکیشن موبایل باید به یکی از زبان برنامه نویسی جاوا، #Kotiln ،python ،Flutter ،C و… تسلط داشته باشید. به صورت متوسط درآمد برنامه نویسان اندروید در آمریکا سالانه ۱۵۰ هزار دلار است و این روش کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی بسیار پردرآمد است.

برنامه نویسی بازی‌های رایانه‌ای

 صنعت بازی‌های رایانه‌ای از صنایع پردرآمد و پررقابت است و مخاطبان زیادی از سراسر دنیا دارند. اگر خودتان گیمر هستید می دانید که بازی های رایانه ای پایانی ندارند و هر سال بازی های جدیدی طراحی و عرضه می شوند. با یادگیری برنامه نویسی گیمینگ می توانید درآمد بالای ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال داشته باشید. برای این حوزه کاری علاوه بر دانش تخصصی در یکی از زبان های C++ ،C# ،CUDA-C ،Python ،Java و… باید خلاقیت بالایی داشته باشید.

  کسب درآمد دلاری با آموزش برنامه نویسی

اگر دانش برنامه نویسی دارید، می‌توانید فروش دوره یا آموزش آنلاین برنامه نویسی را امتحان کنید. کسب درآمد از آموزش برنامه نویسی می تواند درآمد دائمی برای شما فراهم کند. اگر سطح زبان خوبی دارید و میتوانید به راحتی مفاهیم برنامه نویسی را ارائه دهید، یک دوره در Udemy منتشر کنید. در صورتی که سطح  اسپیکینگ زبان شما بالا نیست یک کانال در یوتیوب راه اندازی کنید و با ارائه آموزش برنامه نویسی به فارسی و به ازای تعداد بازدید ویدئوها، درآمد کسب کنید.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای کسب درآمد دلاری

 اگر سری به سایت های کاریابی خارجی مانند fever بزنید می توانید حقوق پیشنهادی برای برنامه نویسان را ببینید .به عنوان مثال برای  php  بیشترین حقوق پیشنهادی ۵۳ هزار دلار بود و برای پروژه های معمولی به صورت میانگین ۷ هزار دلار است.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای کسب درآمد دلاری

طبق آمار پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در دنیا پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، php، رابی است. به صورت میانگین حقوق برای پایتون سالانه ۹۵ هزار دلار و برای php سالانه ۹۰ هزار دلار است.  این مقدار در کشورهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال متوسط حقوق توسعه دهندگان php در کانادا ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال یا ۵۲.۳۲ دلار در ساعت است. در انتخاب و تحقیق برای زبان برنامه نویسی دقت کنید که بازار کار خوبی داشته باشد و اشباع نشده باشد.

نکات مهم در کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی

 برنامه نویسی حوزه ای است که نیاز به تخصص بالا دارد و برای یادگیری بیشتر نیاز به کار عملی دارید. اگر قصد کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی دارید، دقت کنید که رقبای زیادی از سراسر دنیا به خصوص برنامه نویسان هندی، چینی و روسی دارید، پس باید بر روی مهارت های خود کار کنید. در ادامه چند نکته برای موفقیت در این کار را بخوانید:

  • یادگیری دائمی

دنیای یادگیری در هیچ زمینه ای پایانی ندارد و نیاز است که مدام در حال یادگیری باشید و تکنولوژی های روز دنیا و روش های مختلف برنامه نویسی را یاد بگیرید.

  • تسلط بر زبان انگلیسی

از آنجایی که زبان مادری ما فارسی است و اغلب زبان را دیر شروع میکنیم اگر پایه زبان شما ضعیف است حتما بر روی یادگیری زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد کار کنید تا بتوانید به راحتی با افراد دیگر این حوزه تعامل داشته باشید.

  • شرکت در پروژه های مختلف

پروژه‌های کوچک یا متوسط را بسازید یا در پروژه‌های متن‌باز و آزاد همکاری کنید، به خصوص گیت هاب می تواند یک منبع یادگیری باشد و کمک کند با کدنویسی حرفه ای آشنا شوید.

  • ساخت رزومه قوی

تا جایی که می توانید یک رزومه قوی بسازید تا در آگاهی های استخدامی و درخواست ها برای همکاری بتوانید امتیاز بیشتری داشته باشید.

  • شرکت در گروه ها و انجمن های مرتبط

شرکت در انجمن های مختلف کمک می کند علاوه بر اینکه بتوانید پاسخ سوالاتتان را به دست آورید، با افراد حرفه ای حوزه خود بیشتر آشنا شوید  و امکان همکاری بیشتر را فراهم می کند.

به یاد داشته باشید که موفقیت در برنامه‌نویسی نیاز به صبر و تمرین دائمی دارد و باید به صورت دائمی بر روی مهارت های خود کار کنید.

معرفی بهتری سایت های کاریابی خارجی

اگر قصد دارید که به صورت فریلنسری کار کنید باید بتوانید با شرکت های مختلف همکاری کنید و پروژه بگیرید. سایت های زیادی وجود دارد که می توانید به پروژه های خارج از کشور برسید:

معرفی بهتری سایت های کاریابی خارجی

  • Freelancer

  • Fiver

  • Upwork

  • Toptal

  • Gun.io

  • Turing

  • Hired

  • Upwork

  • Freelancer.com

  • FlexJobs

  • WeWorkRemotely

  • Working Nomads

  • Simply Hired

  • PeoplePerHour

  • The Creative Group

  • ۹۹Designs

  • Nexxt

 به شرط داشتن تخصص در برنامه نویسی و داشتن پشتکار بالا، کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی امکان‌پذیر است و می توانید درآمد بالایی داشته باشید، در صورت داشتن تجربه درآمد دلاری در قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. مجید کوهی گفته؛
    ۰۸:۵۸ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

    موردی که نوشتید که رقابت زیاده درسته
    برنامه نویسای هندی خیلی سخت کوش هستند و با حقوق کم هم کار می کنند
    اما بازار کسب درامد از برنامه نویسی به صورت دلاری خیلی بزرگه و برای ما ایرانی ها حتی ۲۰۰ دلار را هم بخوایم به پول ایران تبدیل کنیم می صرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0