پیشرفت ۲۵ درصدی وردپرس

پیشرفت ۲۵ درصدی وردپرس 

با سلام به همه وب مستران و دوستان وردپرس سیتی، مقاله ای در مورد پیشرفت وردپرس در بین سایت های دیگه آماده کردیم و جالب هست که بخونید.

طبق اخبار معتبری که این روز ها در سایت های مختلف و همچنین طبق آمار W3Techs به گوش می رسد، از هر ۴ سایتی که ایجاد می شود یکی از آن ها بر پایه ی وردپرس است و می توان گفت به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای قوی، یک چهارم دنیای وب را به خود اختصاص داده است.

پیشرفت 25 درصدی وردپرس

پیشرفت ۲۵ درصدی وردپرس

آمار و ارقام دقیق از سمت W3Techs

با کمک آمار و ارقام دقیق و معتبری که از سمت W3Techs منتشر شده است، وردپرس مثل همیشه با رشد آرام و منظمی که داشته، ۵۸٫۷ درصد از وبسایت هایی که ما با آن ها آشنا هستیم را شامل می شود و این آمار دقیقا معادل با ۲۵ درصد کل سایت های موجود است.

مت مولنوِگ، موسس کمپانی Automattic و توسعه‌دهنده وردپرس، می‌گوید:

تا پایان امسال به راحتی می‌توانیم از مرز ۲۵ درصد دنیای اینترنت عبور کنیم. مهم‌ترین فرصت برای ما، آن ۵۷ درصدی هستند که هنوز از هیچ CMS مشخصی استفاده نمی‌کنند و این همان جایی است که فکر می‌کنم می توانیم در آن بسیار رشد کنیم. البته این موضوع برای سایر CMS های متن‌باز نیز صادق است.

آمار و ارقام دقیق از سمت W3Techs

آمار و ارقام دقیق از سمت W3Techs

البته این موضوع را باید در نظر داشت که سهم بازار امری بسیار مهم تلقی می شود که وردپرس همچنان سهم بسیار زیادی در بازار کسب نکرده و حتی باید گفت نسبت به پارسال کمتر نیز شده است.

قرار گرفتن در چنین جایگاهی، مخاطرات بسیاری نیز دارد و هدف حملات سایبری زیادی قرار خواهد گرفت. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از زمانی که روی کار آمد و فعالیت آن زیاد شد، مشکلات امنیتی بسیاری برایش به وجود آمد. به همین دلیل تیم توسعه ی وردپرس مدام در پی یافتن حفره های امنیتی هستند و نسخه های بروز رسانی شده ی این سیستم را ارائه می کنند.

W3Techs برای محاسبه ی این ارقام از یک متدولوژی ویژه ی خود استفاده می کند. سیستم های آن، وبسایت ها را اسکن کرده و اگر در هر یک از صفحات وبسایت، تکنولوژی مورد نظر آن قرار داشت، کل سایت را بر پایه ی آن تکنولوژی قلمداد می کند. همچنین آن ها برای اینکه اثر اسپمرهای نام دامنه را کمتر کنند فقط ۱۰ میلیون از وبسایت های برتر دنیا که در الکسا رتبه ی خوبی دارند را در یک دوره ی مشخص بررسی می کنند.

پیشرفت 25 درصدی وردپرس

پیشرفت ۲۵ درصدی وردپرس

همچنین باید گفت W3Techs زیر دامنه ها یعنی subdomain ها و دامنه هایی که تغییر مسیر می دهند را به صورت مجزا بررسی نمی کند و همه ی آن ها را به عنوان یک دامنه حساب می کند. با این تفاسیر شیوه ی عملکرد آن با الکسا متفاوت است اما معتقد است که این مسائل از دقت آماری ارقام و اطلاعات داده شده کم نخواهد کرد!

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0