مدیریت ابزارک ها در وردپرس

مدیریت ابزارک ها در وردپرس

سلام به شما دوست داران عزیز وردپرس سیتی افزونه امروز ما در مورد مدیریت ابزارک ها در وردپرس  عزیزان ابزارک ها یکی از بهترین امکانات یک قالب وردپرس هستند. باید این را بدانیم که حضور این ابزارک ها یک امر مهم و واجب است اما گاهی اوقات حضورش مهم نیستش مثلا ابزارک دیدگاه ها در صفحه بلاگ نمی خواهیم نمایش داده شود پس میتوانیم آن را حذف کنیم خب در چنین شرایطی حذفش می کنیم اما بعضی ابزارک ها شرایط متفاوتی دارند. یعنی دوست داریم در یک صفحه خاص نمایش داده شوند ولی در صفحات دیگر نمایش داده نشوند.

به نظر شما راهکاری وجود دارد ؟ 

عزیزان می خواهیم افزونه ی مدیریت ابزارک ها در وردپرس که مخصوص مدیریت ابزارک ها است به شما معرفی کنیم که بتواند مواردی که ما میخواهیم را برای ما انجام بدهد . این افزونه وردپرسی رایگان بسیار ساده عمل می کند.شما برای استفاده از این افزونه نیاز کمی به دانش کد نویسی دارید اما نگران نباشید در این مقاله به راحتی از پس آن بر می آیید .

اگر شما عزیزان هم به مدیریت ابزارک ها نیازمند هستین و در جستجوی این موضوع بودین میتوانید از افزونه امروز ما استفاده کنید تا از این پس بتوانید در هر کجای سایت خود خواستین این مدیریت ابزارک ها را قرار بدهید .

افزونه Widget Logic

مدیریت ابزارک ها در وردپرس
عزیزان این افزونه این امکان را به شما می دهد که با استفاده از تگ های شرطی وردپرس(WP’s conditional tags) بتوانید در مورد نمایش ابزارک ها در سایتتان تصمیم بگیرید.این افزونه پس از نصب یک فیلد کنترلی به نام Widget logic به هر یک از ابزارک های قالب شما اضافه می کند که شما در این فیلد می توانید صفحاتی که می خواهید ابزارک در آن نمایش داده شود را مشخص کنید.همچنین یک آپشن دیگر به نام فیلتر widget_content را در اختیار شما قرار می دهد که شما با استفاده از این آپشن می توانید کدهای HTML ابزارک ها را برای زیباتر شدن سایتتان تغییر دهید.

فعال سازی

عزیزان مثل همیشه افزونه را در پنل وردپرس نصب می کنیم .پس از نصب افزونه ،به صورت خودکار تغییرات در صفحه ابزارک ها توسط افزونه انجام می شود و فیلد Widget logic به ابزارک ها نیز اضافه می شود. علاوه بر فیلد Widget logic در پایین صفحه ادمین ابزارک ها سه آیتم جدید توسط این افزونه میتوانید ببینید .این آپشن ها برای افراد حرفه ای در کدنویسی در وردپرس مناسب است .

مدیریت ابزارک ها در وردپرس

widget_content filter :عزیزان این گزینه به شما در بهتر کردن خروجی متن ابزارک ها کمک می کند.برای استفاده از این آپشن شما باید توانایی نوشتن WP filter را داشته باشید .برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر به قسمت Other Note در صفحه این افزونه در سایت وردپرس بروید.
wp_reset_query:شما مشکلاتی را که به خاطر استفاده اشتباه از conditional tags در وردپرستون ایجاد شده است را توسط این آپشن می توانید از بین ببرید.مثلا برای صفحه خانه is_home درست نیست و این معمولا توسط quick wp_reset_query() قبل از صدا زدن ابزارک قابل رفع است.
Load logic:این گزینه به شما کمک می کند تا در مورد زمان بارگزاری ابزارک ها در سایتتان تصمیم بگیرید.

مدیریت ابزارک ها در وردپرس

مثال هایی از تگ های شرطی وردپرس برای استفاده در این افزونه

عزیزان این مثال بیشتر برای یادگیری شماست که چه کدهایی میتوانید استفاده کنید در فیلد Widget logic و آن ها را چگونه استفاده کنند . البته شاید اول راه برایتان سخت باشد اما به مرور به آن تسلط کامل دارید .

is_home() — فقط ابزارک را در صفحه اول نمایش بده
!is_page(‘about’) — در همه صفحات به جز صفحه داخل پرانتز نمایش بده
!is_user_logged_in() — زمانی نشان بده که کاربر ورود نکرده باشد
is_category(array(5,9,10,11)) — دسته صفحات دارای یکی از شناسه هایی داخل پرانتز باشد
is_single() && in_category(‘baked-goods’) — پست تنهایی که دسته اش نام دسته داخل پرانتز باشد
current_user_can(‘level_10’) –ابزارک فقط برای ادمین نمایش داده شود
strpos($_SERVER[‘HTTP_REFERER’], “google.com”)!=false — زمانی ابزارک را نمایش بده که از سرچ گوگل وارد سایت شما شود
is_category() && in_array($cat, get_term_children( 5, ‘category’)) — دسته صفحه ای که فرزند دسته ۵ باشد
global $post; return (in_array(77,get_post_ancestors($post))); — صفحه وردپرسی که فرزند صفحه ۷۷ باشد
global $post; return (is_page(‘home’) || ($post->post_parent==”۱۳″)); –صفحه خانگی و یازمانی که صفحه فرزند صفحه ۱۳ باشد

شما مانند تصویر کدهای مد نظرتان را در فیلد Widget logic ابزارک دلخواهتان قرار دهید و بدین ترتیب نسبت به نحوه فعالیت ابزارک ها تصمیم بگیرید.

مدیریت ابزارک ها در وردپرس

دوستداران عزیز وردپرس سیتی ما امروز افزونه مدیریت ابزارک ها در وردپرس امیدوارم دوست داشته باشید همچنین با افزونه Widget Logic آشنا شدیم،این افزونه امکان کنترل ابزارک ها با استفاده از تگ های شرطی وردپرس(WP’s conditional tags) را به شما می دهد.

تا درودی دیگر بدرود

[button color=”red” link=”https://wordpress.org/plugins/widget-logic/” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”۳″ icon=”momizat-icon-download”]دانلود افزونه[/button]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0