تخریب بتن با کتراک

کتراک یک ماده شیمیایی با کاربردهای گسترده است. در اینجا به بررسی کاربردهای کتراک خواهیم پرداخت. روش‌های مختلفی برای تخریب بتن یا سنگ وجود دارد، از جمله استفاده از دینامیت.

 اما علاوه بر این روشها، راه‌های ساده‌تری نیز برای تخریب استفاده می‌شود، مانند استفاده از مواد شیمیایی غیر منفجره. یکی از این مواد شیمیایی معروف کتراک است.

کتراک یک ماده شیمایی به صورت پودر است که برای تخریب بتن یا سنگ استفاده می‌شود. این پودر را با آب مخلوط می‌شود و سپس مخلوطی همگن درست می‌گردد.

 این مخلوط از طریق واکنش‌های شیمیایی باعث ایجاد یک نیروی کششی در سنگ با بتن می‌شود و در ادامه موجب خرد شدن بتن و سنگ می‌‌گردد.

تخریب بتن با کتراک به شکلی است که هیچ‌گونه حرارت و صدایی تولید نمی‌کند؛ ولی مانند انفجار، عملیات تخریب بتن یا سنگ را انجام می‌دهد

به دلیل قدرت تخریبکتراک  از این محصول در بسیاری از معادن بخصوص معادن سنگ گرانیت، ساخت و ساز و حتی راه‌سازی جهت تخریب و شکستن سنگها، بتن و یا ساروج استفاده می‌شود

تخریب بتن با کتراک

تخریب بتن

کتراک یک ماده قدرتمند است که برای تخریب بتن و شکستن سنگ استفاده می‌شود. این پودر پس از مخلوط شدن با آب، قدرت انبساط شگفت‌انگیز ۱۸۰۰۰PSIرا ارائه می‌دهد. با ریختن کتراک در سوراخ‌های حفرشده، بتن و سنگ‌ها به صورت آرام و بی‌صدا قابل شکستن هستند. همچنین، کتراک نسبت به روش‌های دیگری مانند دریل مکانیکی، جک همراه و انفجارهای عظیم، ایمن‌تر و آسان‌تر است. استفاده از این پودر به صرفه‌جویی بیشتری نیز منجر می‌شود.

با ترکیب کتراک با آب، این پودر قدرت انبساطی حیرت‌انگیزی به مقدار ۱۸۰۰۰PSIارائه می‌دهد. با ریختن کتراک در سوراخ‌های حفرشده، بتن و سنگ‌ها به صورت آرام و بی‌صدا قابل شکستن هستند. این ماده نه تنها قدرتمند، بلکه ایمن‌تر و آسان‌تر نیز است و صرفه بیشتری نسبت به روش‌های دیگری دارد.

استفاده از کتراک در تخریب بتن و شکستن سنگ بسیار مؤثر است. این پودر در سوراخ‌های حفرشده قرار داده می‌شود و موجب تخریب بتن و شکستن سنگ‌ها می‌شود. کتراک با قدرت انبساط شگفت‌انگیز ۱۸۰۰۰PSIارائه می‌دهد که باعث شکستن بتن و سنگ‌ها می‌شود. روش استفاده از کتراک نیز از روش‌های دیگری مانند دریل مکانیکی، جک همراه و انفجارهای عظیم، ایمن‌تر و آسان‌تر است

بلک پاور تخریب بتن

بلک پاور تخریب بتن

بلک پاور یک ماده با حجم زیاد از گازهای منبسط شده است که با انبساط در لحظه فشار گاز به دیواره های سنگی برخورد می‌کند و باعث تخریب آنها می‌شود. این ماده نه تنها منفجر نیست، بلکه فقط با تولید حجم زیادی گاز، فشار به دیواره سنگ می‌آورد و عمل تخریب را انجام می‌دهد.

بلک پاور منبسط شونده سریع، بی‌خطر و بی‌صدا است و می‌تواند برای انواع سنگ، ساروج و ملات‌ها و بتن استفاده شود. اعماق نفوذ هر بسته ۳.۵ کیلویی در دیواره و کف پلمپ تا ۱ متر، و در فضای باز ۲۰ متر مکعب تخریب را پوشش می‌دهد

بلک پاور با تولید حجم زیادی گاز و فشار به دیواره سنگ، عمل تخریب را انجام می‌دهد. هر  بسته ۳.۵ کیلوگرمیبلک پاورمی‌تواند برای تخریب سنگ و بتن استفاده شود و غیر انفجاری و کاملاً بی‌خطر است. برای استفاده از بلک پاور، باید بروی سنگ و ساروج با دریل سوراخ به عمق حداقل ۵۰ سانتیمتر زده شود، سپس ماده را داخل سوراخ ریخته و با شن و ماسه پلمپ کرد.

بلک پاور نسبت به دینامیت یا بقیه مواد انفجاری، بسیار بی‌خطر و بی‌صدا است و عملکرد آن فقط با فشار گاز به دیواره سنگ انجام می‌شود. به علاوه،  بلک پاور نسبت به دینامیت یا سایر مواد انفجاری، کمترین صدا و لرزش را تولید می‌کند و در نزدیکی مسکونی‌ها نیز می‌تواند به راحتی اجرا شود.

 بلک پاور برای تخریب بتن

با استفاده از ماده تخریبی بلک پاور می‌توانید به راحتی دیواره‌ها یا کف‌ها را تخریب کنید. برای تخریب دیواره یا کفی که پلمپ شده است و اطرافش بسته است، با یک بسته ۳.۵ کیلویی، می‌توانید با تعدادی سوراخ به عمق ۱.۵ متر دیواره یا کف را تخریب کنید. در صورتی که کار در فضای باز باشد و اطراف جایی که قرار است تخریب کنید باز باشد، با یک بسته ۳.۵ کیلویی و با استفاده از مته سوراخ کاری بین ۳۰ تا ۵۰ متر مکعب را می توانید تخریب کنید.

عملکرد تخریبی بلک پاور غیر انفجاری است و فقط با تولید حجم زیادی گاز و انبساط در لحظه، باعث فشار به دیواره سنگ می‌شود و عمل تخریب انجام می‌شود. این ماده غیر انفجاری بوده و خطری در حمل و نقل و در حین اجرا ندارد.برای استفاده از بلک پاور باید بروی سنگ و ساروج (بتن) طبق دستورالعمل چند سوراخ حفر کنید و ماده تخریبی بلک پاور را داخل سوراخ ریخته و با شن و ماسه پلمپ کنید. سپس، سیم‌هایی که از قبل داخل بلک پاور قرار دارند را به برق ۲۲۰ یا باطری ۱۲ ولت وصل کنید تا انفجار سنگ صورت گیرد. این روش اجرایی، روشی راحت، سریع و ارزان برای تخریب دیواره‌، کف، ساروج و بتن است. برای انتخاب بهترین روش تخریب با مشاوران این شرکت تماس بگیرید. این شرکت همچنین به تولید انواع حلال سنگ، ساروج و بتن معروف است.

ابزار تخریب بتن

ابزار تخریب بتن

تخریب بتن از طریق سنگ شکن هیدرولیک، سنگ شکن، اره سیمی بتن، اسپلیتر هیدرولیک و چکش هیدرولیک نیز امکان‌پذیر است. سنگ شکن‌های بتنی هیدرولیک، به صورت هیدرولیک و با استفاده از فشار آب، بتن را شکسته و تخریب می‌کنند. اره سیمی برای تخریب بتن به‌کار رفته، تراشیدن و برش بتن را هم به‌سادگی انجام می‌دهد.

اسپلیتر هیدرولیک، برای تقسیم بلوک‌های بتنی به قسمت‌های کوچکتر و همچنین برش بتن به شکل کنده کاربرد دارد. چکش هیدرولیک نیز عملکردی مشابه با چکش تخریب داشته و می‌تواند برای شکستن سطوح عمودی و سقف‌ها به کار رود.از بین این ابزارها، بتن کن بهترین گزینه برایتخریب بتناست.

بتن کن، برقی، پنوماتیک یا هیدرولیکی است و سبک وزنی برای شکستن سطوح عمودی و سقف‌ها دارد. با نگه داشتن دسته در پشت آن با دست دیگر، می‌توان بتن را خرد کرد. قدرت خرد کردن در این ابزار سریع است و در حدود ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ ضربه در دقیقه است. چکش تخریب نیز قدرتی بیشتر نسبت به بتن کن دارد و در حدود ۳۵ درصد قدرت بیشتری دارد، اما ضربات کمتری را در هر دقیقه نسبت به بتن کن وارد می‌کند.

در کل، داشتن چندین گزینه‌ی تخریب بتن، به شما این امکان را می‌دهد که بهترین ابزار را برای تخریب بتن انتخاب کنید. با توجه به نیاز شما، می‌توانید چند گزینه رابا هم مقایسه کنید و سپس به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین برای خود بپردازید

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0