بهترین زمان سفر به طبس

شهر طبس دارای آب‌وهوای گرم بوده و در نزدیکی کویر قرار دارد. اگر قرار باشد با ماشین خودتان به این شهر سفر کنید، باید از جاده‌هایی عبور کنید که سرسبزی زیادی ندارند و به دلیل کویری بودن جاده و نبود امکانات بین‌راهی ممکن است تصور کنید که هیچ‌گاه به مقصد نخواهید رسید! مدت‌زمان پرواز تهران تا طبس حدود یک ساعت است پس بهترین گزینه برای سفر به این شهر خرید بلیط طبس و استفاده از هواپیما خواهد بود. در ادامه با زمان مناسب سفر به طبس و دیدنی‌های آن آشنا می‌شوید.

بهترین زمان سفر به طبس

چه فصلی را برای سفر به طبس انتخاب کنیم؟

آب ‌و هوای شهرهای کویری در تابستان و بهار بسیار گرم است و حتی اگر عصرها را برای گردش انتخاب کنید باز هم گرمای بیش‌ازحد هوا، برایتان آزاردهنده خواهد بود پس به شما توصیه می‌کنیم که فصل پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب کنید. در نوروز جشن‌های بومی و محلی مختلفی در طبس برگزار می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها کشتی سنتی است. در تعطیلات رسمی مسافران بسیاری از شهرهای مختلف به‌ویژه یزد و مشهد به طبس سفر می‌کنند؛ بنابراین باید انتظار جمعیت زیاد و شلوغی را داشته باشید. هنگام پرواز در فصل تابستان و بهار، حتما عینک‌آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب را در چمدان خود قرار دهید؛ چراکه بدون این وسایل ممکن است دچار گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی شوید. زمان مناسب سفر تا حد زیادی به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر دوست دارید هم در آب ‌و هوای معتدل‌ و هم در زمانی خلوت‌تر به بزرگ‌ترین شهرستان خاورمیانه سفر کنید فصل پاییز و زمستان برای شما گزینه‌ای مناسب است. در زمستان شب‌های شهرهای کویری ممکن است بسیار سرد باشد پس برای اطمینان بیشتر، دمای هوای روز و شب را در سایت هواشناسی بررسی کنید تا بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

کویرگردی فرصتی برای تماشای آسمانی پرستاره

امروزه افراد بسیاری متوجه‌ی جاذبه‌های مختلف کویر شده و برای بهره‌مندی از سکوت و آرامش و تماشای آسمانی صاف و پر از ستاره به کویر سفر می‌کنند. کمپ‌های مختلفی در کویر برپا می‌شود و شما می‌توانید حداقل یک شب را در سکوت بی‌نظیر کویر حلوان سپری کنید و ساعت‌ها به ستارگان بزرگ و کوچگی که به شما چشمک می‌زنند، خیره شوید. در کویر ستارگان از هر جای دیگری به شما نزدیک‌تر هستند و آن قدر وضوح دارند که می‌توانید صورت‌های فلکی مختلف را تشخیص دهید. اگر به فضا و نجوم علاقه‌مند هستید تجربه‌ی سفر کویری شما به خاطره‌ای خوش برایتان تبدیل خواهد شد.

پیاده‌روی هیجان‌انگیز در کال جنی

کال در زبان محلی به معنای محل عبور آب است و این دره‌ی سنگی و باستانی به دلیل تونل‌هایی که در دل آن قرار گرفته‌اند و حفره‌ها و دخمه‌های اتاق مانندی که روی دیواره‌ی صخره‌ها وجود دارد، به کال جنی شهرت پیدا کرده است. به نظر عده‌ای دیگر این تونل‌ها و حفره‌ها به دلیل فرسایش در دیوارها به وجود آمده و هیچ ربطی به داستان‌های ترسناک یا شاید جذاب جن و پری ندارد. در این تونل‌های باریک حوضچه‌هایی وجود دارد که ممکن است عمق برخی از آن‌ها به دو متر هم برسد؛ بنابراین آبتنی در حوضچه‌ها در آن هوای گرم، سرگرمی جذابی به‌نظر می‌رسد. اگر به بالای صخره‌ها بروید دید بهتری نسبت به این صخره‌های قرمز و مسی رنگ پیدا می‌کنید. بعد از عبور از لابه‌لای تونل‌های صخره‌ای باریک به یک تنگه می‌رسید که آبی خنک در آن جریان دارد. در این قسمت صخره‌ها آن قدر بلند هستند که نمی‌توانید بالاترین قسمت آن را ببیند حتی اگر گردنتان را تا جایی که ممکن است به عقب خم کنید. از بالای برخی صخره‌ها آب به پایین می‌ریزد که همانند آبشارهای خیلی کوچک هستند.

فواره‌های طبیعی در باغ گلشن طبس

فواره‌های طبیعی در باغ گلشن طبس

باغ گلشن طبس تنها باغ چهارگوش ایرانی است و در آن درختان متنوعی وجود دارد. این باغ در زمان سومین حاکم طبس و در دوران حکومت زندیه ساخته شده و برخلاف هوای گرم این شهر همیشه آب در حوضچه‌های آن جاری است. در کنار حوض بزرگ این باغ قدم بزنید و فواره‌های طبیعی فراوان آن را تماشا کنید تا در گرمای شدید هوا کمی احساس خنکی داشته باشید. در روز ۱۳ فروردین اهالی شهر به این باغ زیبا می‌روند و بازارچه‌های محلی در کنار این باغ رونق پیدا می‌کند. با گشت‌وگذار در این بازارچه می‌توانید اجناس مناسبی برای سوغات خریداری کنید. تعدادی پلیکان در باغ گلشن زندگی می‌کنند که تماشای آن برای کودکانتان تجربه‌ای جالب خواهد بود. در فصل بهار گل‌های متنوعی در جای‌جای این باغ کاشته می‌شود که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.

روستاهای دیدنی در طبس با جاذبه‌های متنوع

در روستای خرو، سد شاه‌عباسی وجود دارد که از آن به‌عنوان باریک‌ترین سد جهان یاد می‌شود. این سد طاق مانند، ۶۰ متر ارتفاع و یک متر عرض دارد که قدیمی‌ترین سد قوسی جهان هم محسوب می‌شود. قدمت این سد به هفتصد سال پیش برمی‌گردد که نشان‌دهنده‌ی تبحر معماران ایرانی در ساخت سد بوده است. در روستای محمدآباد رودخانه‌ای نمکی وجود دارد که در آن نمک‌ها شکل تخم‌مرغ به خود گرفته‌اند که از آن در تهیه ی نمک هم استفاده می‌شود. اگر دوست دارید منظره‌ی عجیب شالیزارهای برنج در کنار درختان نخل را تماشا کنید، بهتر است سری به روستای سرسبز ازمیغان بزنید. در این روستا آب دائمی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می‌شود. بعد از زلزله‌ی شدید سال ۵۷ در طبس، بخش زیادی از روستای اصفهک ویران شد؛ اما هنوز هم بسیاری از ساختمان‌های خشتی و گلی آن سالم مانده‌اند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی جذابی در این روستا وجود دارد و گردش در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن هنگام شب و با سقفی پر از ستاره‌های درخشان تجربه‌ای جذاب برای شما خواهد بود. یادتان باشد حتما به رصد خانه‌ی اصفهک بروید تا علاوه‌بر بازدید از ساختمان دایره‌ای و آجری آن، رصد ستارگان هم تجربه کنید.

سفری ارزان‌تر به طبس با فلای تودی

سفری ارزان‌تر به طبس با فلای تودی

سوغاتی‌های اصلی طبس شامل ظروف مسی مینیاتوری، فرش دستبافت و گیوه است. علاوه‌بر صنایع‌دستی، قطاب خوشمزه‌ی طبس از خوراکی‌هایی است که باید حتما طعم آن را بچشید. عرقیات درجه یک و انواع مربا از دیگر خوراکی‌هایی هستند که در طبس به‌وفور یافت می‌شوند. برای خرید بلیط طبس با قیمتی ارزان‌تر به سایت فلای تودی بروید تا تنها در چند دقیقه بلیط مناسب خود را خریداری کنید. علاوه‌بر خرید بلیط هواپیما، امکان رزرو آنلاین هتل هم برای شما در سایت فلای تودی فراهم شده است.

 

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0