برای طراحی سایت چه هاستی بخریم؟

طراحی و راه‌اندازی سایت برای هر کسب‌وکاری از نان شب هم واجب‌تر است. در واقع فرقی ندارد که شما یک فروشگاه یا آموزشگاه دارید، آنلاین‌شاپ راه انداختید یا صرفاً می‌خواهید مجله داشته باشید، بالاخره این روزها باید در فضای وب جایی برای خودتان داشته باشید تا کاربران بیشتری حتی آن‌هایی که در شهر محل زندگی‌تان نیستند، بتوانند از خدماتتان استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای بالا آوردن سایت باید پرداخت کنید، بحث سرویس میزبانی وب یا هاست است که در ادامه مفصل درباره راهنمای خرید هاست، مزایای هاست وردپرس، لینوکس و الباقی هاست ها صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین هاستینگ ایران تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای طراحی سایت چه هاستی بخریم؟

چه هاستی برای طراحی سایت مناسب است؟

اینکه چه هاستی برای طراحی سایت شما مناسب است در وهله اول مربوط به نوع سایت شما و نیازی که دارید می‌شود، اما حداقل پیش نیازهایی که یک هاست باری میزبانی از سایت شما باید داشته باشد شامل موارد زیر می شود:

  • داشتن پنهای باند بالا (ترجیحا نامحدود)
  • بکاپ گیری در فواصل زمانی کوتاه (ترجیحا روزانه)
  • داشتن آپ تایم بالا (ترجیحا ۹۹/۹%)
  • پشتیبانی قدرتمند از سوی هاستینگ مربوطه
  • امکان اضافه کردن دامنه یا Add On domain (این مورد بستگی به نیاز شما دارد)

۳ هاست پر کاربرد برای طراحی سایت

در حال حاضر هاست‌های پر تعدادی بر اساس نوع، نیاز کاربر و کنترل پنل وجود دارد، اما عمده هاست‌هایی که برای طراحی یک سایت با آن سر و کار خواهید داشت اعم از موارد زیر است:

  1. هاست وردپرس: این نوع از هاست‌ها را می توان همان هاست‌های معمول دانست با این تفاوت که هاست وردپرس برای این سیستم مدیریت محتوا بهینه شده و عملکرد بهتری برای طراحات سایت وردپرسی خواهد داشت.
  2. هاست لینوکس: دومین هاستی که برای راه اندازی سایت ممکن است با آن برخورد داشته باشید هاست لینوکس است، این هاست برای شما این امکان را فراهم می‌کند که فضای میزبانی وب خود را روی سیستم عامل لینوکس راه اندازی کنید.
  3. هاست ویندوز: هاست ویندوز به هاستی گفته می شود که سیستم عامل آن ویندوز است، به صورت کلی رایج ترین سیستم عامل‌ها برای یک هاست را می‌توان به دو دسته لینوکس و ویندوز تقسیم کرد.

 بهترین هاست برای راه اندازی سایت کدام است؟

همانطور که پیش تر گفته شد این مورد تماما بستگی به نیاز شما دارد، به صورت کلی ما برای شما ۲ پیشنهاد داریم:

  1. در صورتی که قصد راه اندازی سایت وردپرسی را دارید اقدام به خرید هاست وردپرسی با میزان منابع مورد نیاز خود نمایید.
  2. چنانچه تاکیدی روی استفاده از سایت وردپرسی ندارید می‌توانید روی هاست لینوکس هم به عنوان یک گزینه جذاب حساب باز کنید.

نکته: توجه داشته باشید که اصلی ترین نکته و امر مهم در زمان خرید هاست توجه به منابع و پهنای باند مورد نیاز است، نتیجتا توصیه می‌کنیم بسته به هدفی که در سایت خود دارید اقدام به انتخاب سک هاست با ظرفیت مورد نیاز نمایید.

برای طراحی سایت چه هاستی بخریم؟

هاست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در انتخاب هاست می‌توانید کار را با هاست اشتراکی شروع کرده و هزینه کمتری برای سرویس میزبانی پرداخت کنید؛ اما با پیشرفت کار و افزایش تعداد کاربرها اگر می‌خواهید سرعت سایت افت نکرده و از داده‌های کاربران و محتوای سایت با امنیت بالا محافظت شود، بهتر است که سرور اختصاصی خودتان را داشته باشید؛ اما در انتخاب هاست خوب باید به چه فاکتورهایی توجه کرد؟

  1. اولین مورد زبان طراحی سایت است، مثلاً اگر سایت با ASP طراحی شده بهتر است که هاست ویندوز انتخاب کنید و اگر سراغ برنامه‌نویسی با پایتون یا PHP رفتید، از سرورهای NGINX استفاده کنید.
  2. کیفیت دومین معیار مهم برای انتخاب سرویس میزبانی وب است. کیفیت سایت هم بر‌اساس در دسترس بودن و هم سرعت لودینگ محتوا مشخص می‎شود؛ یعنی اگر می‌خواهید سایت با سرعت بالایی برای کاربر لود شده و در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس باشد، در انتخاب هاست باید دقت کنید.
  3. برای فاکتور سوم، پشتیبانی و مانیتورینگ را مدنظر داشته باشید. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ موظف به ارائه پشتیبانی منظم، دوره‌ای و بروز هستند؛ پس سراغ شرکتی بروید که از نظر کاربران قبلی‌اش پشتیبانی قدرتمندی دارد.
  4. معیار بعدی نوع کسب‌وکار و وسعت کارتان است که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم. شما بر‌اساس تعداد کاربران و ترافیک سایت، خدماتی که ارائه می‌دهید؛ مانند دوره آموزشی یا فروش آنلاین می‌توانید هاست مورد‌نظرتان را انتخاب کنید.
  5. علاوه‌بر این قابلیت‌های کنترل پنل هم معیار دیگری است که به کمک آن می‌توانید سرویس میزبانی موردنظرتان را پیدا کنید. در واقع هنگام خرید باید به اینکه کنترل پنل، هاست سی پنل یا دایرکت ادمین یا Plesk است، دقت کنید.

 

در آخر هم یادتان باشد که سرویس‌های میزبانی قیمت‌های مختلفی دارند؛ مثلاً همان‌طوری که گفتیم هاست اشتراکی ارزان‌تر از سرور اختصاصی است، پس می‌توانید بر‌اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید هاست تهیه کرده و با پیشرفت کار تغییرات و بروزرسانی‌هایی داشته باشید. در همین استفاده از راهنمای خرید هاست نیز به شما کمک شایانی در زمینه انتخاب و برطرف کردن نیاز کسب‌و‌کارتان می‌کند.

برای طراحی سایت چه هاستی بخریم؟

انتخاب شرکت مناسب برای خدمات هاستینگ

با توجه به شرکت‌های هاستینگ مختلف، مهمترین سوال پیش‌رو این است که از کجا هاست بخریم؟ بهترین هاستینگ های ایران کدام است؟

برای خرید هاست، اولین نکته این است که شما بتوانید چیزی شبیه به نسخه دمو را از شرکت بگیرید؛ یعنی پیش از خرید و سفارش قطعی بتوانید از تست رایگان استفاده کرده و اگر از خدمات راضی بودید، خریدتان را قطعی کنید. نکته بعدی این است که شرکت منتخب تا چقدر امکان ارتقا را به شما می‌دهد. در واقع شما باید شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که در هر زمان قادر به ارتقا منابع درخواستی شما باشد.

پشتیبانی همیشگی و در دسترس نیاز دیگری است که باید در انتخاب شرکت هاستینگ مناسب سراغش بروید، پس شرکتی را انتخاب کنید که پشتیبانی کاملی را در اختیارتان قرار داده و در هر لحظه پاسخگوی اشکالات و سوالات احتمالی شما باشد.

درنهایت برای برترین هاستینگ ایران، شرکت هاست ایران یکی از بهترین انتخاب‌های شما در زمینه خدمات هاستینگ و سرویس میزبانی وب است؛ که با ارائه انواع هاست اشتراکی، سرور مجازی و اختصاصی، هاست وردپرس و سایر خدمات مشابه، بهترین شرایط را برای راه‌اندازی سایت فراهم کرده است.

علاوه‌بر امکان بررسی نسخه تست؛ قیمت مقرون‌به‌صرفه و پشتیبانی خدمات دیگری مانند ارائه خدمات ثبت دامنه، کولوکیشن، زیرساخت‌ ابری، پنل پیامکی و… را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ برای مطالعات بیشتر در مورد موارد پیرامونی هاست می‌توانید از مجله mag.hostiran.net استفاده نمایید.

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0