ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps

درودی بی پایان خدمت شما عزیزان در مباحث قبلی در مورد ایجاد نقشه صحبت کرده بودیم امروز با یک افزونه جدید دیگه به اسم ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps عزیزان همانطور که می دانید نقشه ی سایت محیطی است که به کاربران شما امکان دیدن تمامی لینک های مربوط به صفحات سایت شما را خواهد داد. این روش برای موتورهای جستجوگر بسیار مفید است . افزونه های فراوانی برای ساخت نقشه ی سایت موجود است که یکی از معروف ترین آنها افزونه yoast seo می باشد که اکثر افراد با آن آشنایی دارند.

در ایجاد نقشه ی سایت همیشه با دو گزینه ی نقشه ی سایت XML و HTML  که با نصب افزونه به شما هر دو نوع فایل را می دهد.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps

طبق معمول اول افزونه را نصب و فعال سازی می کنیم پس از فعال سازی باید وارد بخش تنظیمات افزونه بشوید . به بخش Setting>> XML sitemaps بشوید . افزونه Google sitemaps تنظیمات بسیار زیادی دارد.

عزیزان گزینه هایی برای موتور های جستجوگر وجود دارد که می توانیم آنها را با تیک زدن فعال کنیم. و همچنین می توان فرمت نقشه ی سایت را به دو صورت HTML و XML تعیین کنید.

عزیزان در این مرحله نوبت به افزودن صفحاتی که قرار است در نقشه ی سایت قرار گیرند. در قسمت Additional pages شما قادر به افزودن تمامی صفحاتی که باید در نقشه باشند، می باشید.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps
از دیگر خصوصیات خوب نقشه ی سایت Google XML این است که اجازه ی تنظیم قسمت دیدگاه ها را به شما خواهد داد که به صورت پیش فرض،تعدادی از دیدگاه ها تنظیم شده است. یعنی در نقشه ی سایت خود می توانید مشخص کنید که چه تعداد دیدگاهی برای پست ها موجود است.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps
به راحتی می توانید تقسیم بندی کنید و فقط مواردی را که تمایل دارید در نقشه ی سایت خود وارد کنید، در تصویر ملاحظه میکنید که به چه شکلی این عمل انجام می شود.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps

افرادی را که میخواهید این نقشه را ببینند می توانید علامت بزنید و بقیه ی افراد را از دیدن آن محروم نمایید.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps
عزیزان این تنظیمات برای یک بار کفایت میکند و سپس می توانید آن ها را ذخیره کنید . از این به بعد هر پست و نوشته ای که ایجاد شود، به صورت کاملا اتوماتیک در نقشه ی سایت قرار خواهد گرفت.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemapsهمراهان عزیز وردپرس سیتی امیدوار از این افزونه ایجاد نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps نهایت استفاده را برده باشید .

تا درودی دیگر بدرود .

[button color=”red” link=”https://wordpress.org/plugins/google-sitemap-generator/” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”۳″ icon=”momizat-icon-box-add”]دانلود افزونه[/button]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0