آیا ویژوال کامپوزر و WPBackery با هم تفاوت دارند؟

احتمالا هنگام خرید یا تحقیق درباره افزونه ویژوال کامپوزر، واژه wp Backery هم به گوشتان خورده است و خیلی مواقع این دو را به جای همدیگر به کار برده‌اید آیا ویژوال کامپوزر و wp Backery یکی هستند؟ خیر. تفاوت آنها زیاد است. آیا تا به حال فکر می‌کردید که این دو افزونه یکی هستند؟ مراجع فارسی کمتر به توضیح تفاوت بین این دو افزونه پرداخته‌اند و اگر شما بخواهید تفاوت این دو را بدانید باید به مقالات انگلیسی مراجعه کنید. ولی ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به نقد و بررسی و مقایسه این دو افزونه بپردازیم و در انتها تفاوت بین آنها را بیان کنیم.

آیا ویژوال کامپوزر و WPBackery با هم تفاوت دارند؟

اکثر افراد این دو افزونه را به جای هم به کار می‌‎برند. اما این دو محصول از هم جدا بوده و مستقل هستند؛ افزونه ویژوال کامپوزر امکانات پیشرفته‌تری نسبت به WP Backery دارد که قدیمی‌تر است.

نقد و بررسی افزونه ویژوال کامپوزر

ویژوال کامپوزر نسخه پیشرفته WP Backery نیست و یک محصول جدید است. افزونهVisual Composer بیشتر روی تجربه بصری تمرکز دارد و المان‌های متنوع‌تری برای طراحی صفحات ارائه می‌دهد. این افزونه در سال ۲۰۱۷ و برای پاسخ به محدودیت‌های ۲۰۱۷ wp Backery ارائه شد. محیط ویرایش بصری Visual Composer کمک می‌کند کنترل بیشتری روی طراحی صفحات خود داشته باشید.

Visual Composer Website Builder یک ویرایشگر و صفحه‌ساز برای کشیدن و رها کردن (drog & drop) است که امکان طراحی صفحات و مدیریت محتوای وردپرس را می‎‌دهد. رابط کاربری این افزونه آسان است و برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای مناسب است تا بتوانند یک سایت برای کسب و کار خود طراحی کنند. این افزونه ورژن رایگان دارد در این قسمت به بررسی ویژگی‌ها و امکانات افزونه ویژوال کامپوزر می‌پردازیم.

نقد و بررسی WP Backery Page builder

نقد و بررسی WP Backery Page builder

WPBakery Page Builder قبلا به عنوان ویژوال کامپوزر شناخته می‌شد، یک صفحه‌ساز درگ و دراپ است و مانند ویژوال کامپوزر ویرایشگر بک اند و فرانت اند دارد. قابلیت سفارشی‌سازی محتوا را می‌دهد و امکانات آن نسبت به افزونه ویزوال کامپوزر محدودتر است.

با Wp Backery فقط امکان تغییر محتوای سایت را دارید و بخش‌هایی مثل هدر، فوتر و سایدبار را نمی‌توانید با استفاده از آن ویرایش کنید. این افزونه برخلاف ویژوال کامپوزر ورژن رایگان و امکان ویرایش صفحات آرشیو، امکان کپی پیست، Undo/Redo را ندارد.

WP Backery یک رابط درگ و دراپ (Drag and Drop)  است. WPBakery Page Builder بر پایه شورتکد طراحی شده است که تعداد کد کوتاه زیاد ممکن است باعث به هم ریختگی کدهای شما شود.

مقایسه ویژوال کامپوزر و WP Backery

مقایسه ویژوال کامپوزر و WP Backery

تفاوت ویژوال کامپوزر و Wp Backery چیست؟ تفاوت عمده این دو افزونه در امکاناتی است که برای ویرایش ارائه می‌دهند. ویژوال کامپوزر برخلاف WP Backery امکان ویرایش کامل یک صفحه سایت را فراهم می کند. در ویژوال کامپوزر برخلاف WP Backery می‌توانید طرح‌بندی سفارشی برای سایت خود ایجاد کنید و تنظمیات پیش‌فرض قالب را تغییر دهید. ولی قابلیت‌های بیکری را تنها با افزونه‌های دیگری گسترش دهید. اما وقتی می‌توان از یک افزونه استفاده کرد چرا به سراغ چند افزونه برویم؟

ویژوال کامپوزر با امکانات متنوعی ارائه می‌شود که در WP Backery قرار ندارند. در ادامه به مقایسه افززونه ویژوال کامپوزر و WP Backery می‌پردازیم:

  • میزان سفارشی‌سازی صفحات: ویژوال کامپوزر یک صفحه‌ساز تمام عیار است و برای طراحی یک سایت کامل به کار می‌رود اما با بیکری فقط می‌توانید محتوای صفحات را ویرایش کنید.
  • امکانات: هر دو افزونه عناصر و کتابخانه‌ الگو و قالب‌های آماده دارند که به مبتدیان یا افرادی که قصد راه‌اندازی سریع یک صفحه را دارند، کمک بزرگی می‌کنند.
  • افزودنی‌ها: هر دو افزونه اددان‌ها (Addons) را برای افزودن امکانات بیشتر به پلاگین ارائه می‌دهند. افزودنی‌های WPBakery Page Builder را توسعه‌دهندگان دیگر ارائه می‌دهند، در حالی که طراحان ویژوال کامپوزر افزونه‌های خود را مستقیما به هاب اضافه می‌کنند؛ هاب () مرجعی برای دانلود المان‌ها و قالب‌های
  • سازگاری با افزونه‌های دیگر: ویژوال کامپوزر با تعداد افزونه بیشتری سازگاری دارد.wp Backery هم نسبتا سازگار است ولی ویژوال کامپوزر سازگاری جامع‌تری را ارائه می‌دهد.
  • کارایی و عملکرد: ویژوال کامپوزر که با فناوری‌های مدرن ساخته شده و مبتنی بر تکنولوژی React است عملکرد و سئوی بهتر و بارگذاری سریعتر صفحات شما را تضمین می‌کنند.
  • انعطاف در به‌کارگیری المان‌ها: ویژوال کامپوزر فقط امکان دانلود عناصر ضروری را به شما می‌دهد بدون اینکه بخواهید با امکانات غیر ضروری سایت خود را پر کنید. در واقع هر عنصری را که به آن نیاز ندارید غیرفعال کنید. هر چه عناصر کمتری فعال باشند، وبسایت شما سریع‌تر خواهد بود.
  • قالب‌ها و المان‌های محتوا: ویژوال کامپوزر امکان دسترسی به کتابخانه با ۳۰۰ المان اصلی را به شما می‌دهد و به صورت پیوسته و هفتگی قالب‌های جدید و بلوک‌هایی را به هاب اضافه می‌کند.
  • تنظیمات css سفارشی: ویژوال کامپوزر، با امکان css سفارشی طراحی صفحات حرفه‌ای‌تری را برای شما ممکن می‌کند.
  • توسعه انواع پست سفارشی: با افزونه Visual Composer می‌توانید همه پست‌های سفارشی را ویرایش کنید در حالی بیکری این امکان را ندارد.
  • ذخیره و استفاده مجدد از طرح‌های ایجاد شده: با ویژوال کامپوزر می‌توانید طرح‌هایی را که ایجاد کرده‌اید ذخیره کرده و بعدا از آنها استفاده کنید.

اگر شما به میزان شخصی سازی و انعطاف‌پذیری صفحه‌ساز اهمیت بیشتری می‌دهید، ویژوال کامپوزر انتخاب بهتری است. ولی اگر فقط می‌خواهید محتوای خود را ویرایش کنید wp Backery برای شما کافی است. ولی از آنجایی که اکثر افراد میخواهند به امکانات حرفه‌ای دسترسی داشته باشند تا بتوانند یک سایت جذاب طراحی کنند و بتوانند همه بخش‌های آن را شخصی‌سازی کنند، افزونه ویژوال کامپوزر می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

آیا می‌توان از ویژوال کامپوزر و WP Backery همزمان رو یک سایت استفاده کرد؟

بله از نظر فنی نصب و استفاده همزمان این دو افزونه وجود دارد ولی توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث ایجاد تداخل شود. به همین دلیل بهتر است فقط یکی از آنها را انتخاب کنید.

در این مقاله افزونه WP Backery و ویژوال کامپوزر  را با هم مقایسه کردیم و با ارائه ویژگی‌های هر یک تفاوت آنها را توضیح دادیم.

همیشه بهتر است به دنبال جلب نظر کاربران و رضایت آنها از سایت‌تان باشید و افزونه‌هایی را انتخاب کنید که شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهند. طراحی یک سایت حرفه‌ای نشان دهنده اعتبار کسب و کار شما است. حالا که صحبت از اعتبار و حرفه‌ای بودن کردیم بهتر است یکی دیگر از افزونه‌های وردپرسی یعنی افزونه بانک ملت را معرفی کنیم که برای طراحی یک سایت حرفه‌ای به کار می‌رود. کاربران با این افزونه دیگر نیازی نیست مبلغ خرید کالا را کارت به کارت کنند و از طریق درگاه پرداخت می‌توانند مبالغ خود را بدون درگیر شدن در فرایند ارسال رسید واریز کنند؛ اعتماد آنها به شما نیز بیشتر می‌شود.

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0