ساخت فروشگاه آنلاین بدون کدنویسی

دسته بندی :ریپورتاژ 1 آبان 1401 سید وحید جاویدان 269

ساخت فروشگاه آنلاین بدون کدنویسی

در دوره‌ای که ما زندگی میکنیم تکنولوژی چنان متحول شده است و روزانه این پیشرفت محسوس است که اگر صاحبان کسب و کار مدتی از تکنولوژی فاصله بگیرند رقبا جای او را خواهند گرفت. از این رو رقابتی پایاپای در این عصر بین صاحبان کسب و کار وجود دارد. موردی که در این دهه اخیر نظر خیلی از کسب و کارها را به خود معطوف کرده و روزبه روز کسب و کارهای بیشتری در این زمینه زمان و هزینه میکنند. ساخت فروشگاه‌های آنلاین و نگهداری و بروزرسانی آن ها است. از این رو روش ساخت این فروشگاه ها (یا وبسایت های فروشگاهی) آنلاین با توجه به رقابتی که وجود دارد بر اساس کیفیتی که هر کسب و کار از این وبسایت ها ارائه میدهد بسیار مهم و حیاتی است. از آنجایی که ساخت وبسایت های با روش کدنویسی بسیار گران‌قیمت و زمانبر و همچنین پشتیبانی سختی دارند از این رو بیشتر صاحبان کسب و کار ها خصوصا کسب و کار های نوپا به سمت راه‌اندازی وبسایت هایی بدون استفاده از کدنویسی میروند.

ساخت فروشگاه آنلاین بدون کدنویسی

در این مطلب ما سعی داریم نحوه راه‌اندازی یک وبسایت حرفه ای بدون استفاده از کدنویسی و همچنین مقدمات راه‌اندازی آن را برای شما شرح دهیم.

مقدمات راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین

برای ساخت همه وبسایت های فروشگاهی یک سری موارد مورد نیاز است که از سمت طراح وبسایت یا کارفرما تهیه می‌شود. که از مهمترین این موارد دامنه، هاست و گواهی نامه امنیتی است. این موارد معمولا از شرکت های هاستینگ تهیه میشود. شرکت سرورپارس با ۱۹ سال سابقه یکی از قدیمیترین و بهترین ها در این زمینه است. در اینجا به صورت تفصیلی هر یک از موارد مورد نیاز اشاره شده را شرح می دهیم:

دامنه (DOMAIN)

برای راه‌اندازی وبسایت اولین چیزی که مورد نیاز است مشخص کردن نام وب سایت یا همان خرید دامنه است. برای مشخص کردن یک دامنه خوب چند نکته را باید رعایت که از مهمترین آنها این است که نام دامنه انتخابی باید کوتاه باشد، به خوبی معرف کسب و کار شما باشد، به راحتی قابل نوشتن و حفظ کردن باشد. دومین مورد در انتخاب دامنه، انتخاب نوع پسوند آن هست که از معروفترین این پسوندها .com، .ir، .org، .info، .net، .co و …

هاست (HOST)

دومین مورد از مواردی که بایستی قبل از راه‌اندازی یک وبسایت فروشگاهی فراهم شود فضایی است که محتوای وبسایت روی آن قرار بگیرد که به آن هاست میگوییم. هاست ها بر اساس نوع وبسایتی که قرار است راه‌اندازی شوند متفاوت است. به عنوان مثال برای راه‌اندازی سایت های وردپرسی بهترین نوع هاست، هاست وردپرسی است و برای راه‌اندازی وبسایت هایی با ترافیک بالا هاست پرترافیک بهترین گزینه است.

ساخت فروشگاه آنلاین بدون کدنویسی

 

از دیگر مواردی که برای راه‌اندازی یک وبسایت مورد نیاز است گواهی امنیتی یا همان SSL است. گواهینامه های امنیتی با ایجاد یک رابطه ایمن و رمزنگاری شده بین مرورگر و وب سرور از اطلاعات کاربران محافظت میکند.

روش های طراحی وبسایت بدون کدنویسی:

سیستم های مدیریت محتوا

یکی از روش هایی که برای طراحی وبسایت به کدنویسی نیازی ندارد استفاده از سیستم های مدیریت محتوا میباشد. در این روش یک سیستم آماده جهت طراحی بدون کدنویسی بر روی هاست وبسایت نصب میشود و سپس طراحی ها در پنل کاربری سیستم مدیریت محتوا صورت میگیرد. در زیر ۶ مورد از معروفترین سیستم های مدیریت محتوا آورده شده است:

  • وردپرس(WORDPRESS)
  • جوملا(JOOMLA)
  • دروپال (DRUPAL)
  • اوپن کارت (OPEN CART)
  • پرستاشاپ (PERESTASHOP)
  • مجنتو (MAGENTO)

در اینجا یکی از معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا یعنی وردپرس را معرفی میکنیم.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WORDPRESS)

سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WORDPRESS)

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با PHP نوشته شده است و توسط MySQL پشتیبانی می‌شود. این CMS  با هزاران قالب و حدود ۷۰ هزار پلاگین متنوع با فاصله زیادی از رقبا در صدر بهترین سیستم مدیریت محتوا قرار گرفته است. تعداد وبسایت های ایرانی که با این سیستم کار میکنند در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۳ هزار وبسایت میباشد.  رابط کاربری آسان، پشتیبانی از بسیاری از زبان های دنیا از جمله فارسی، منابع آموزشی بسیار بالا و از همه مهمتر نیاز نداشتن به کدنویسی از دیگر مزایای وردپرس میباشد. این سیستم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و کاربران با دانلود از سایت وردپرس (https://fa.wordpress.org/) و نصب آن میتوانند به راحتی و رایگان سایت خود را راه‌اندازی کنند.

سایت ساز ها (Website Builder)

یکی از بهترین راهکارها برای کسب و کار هایی که نوپا هستند و قصد راه‌اندازی وبسایت دارند استفاده از سایت سازهاست. اولین دلیل این امر این است که در این سایت سازها نیاز به طراح وب  و کدنویسی ندارند  و هر کس با دانش اندک قادر به راه‌اندازی آن هست. دومین دلیل، قیمت پایین آن نسبت سایر روش های طراحی سایت ها است. ما در اینجا به معرفی مختصر از ویژگی‌های یکی از مناسب‌ترین سایت سازهای ایرانی به نام “سایت ساز سرورپارس” می‌پردازیم.  از بارزترین مزایای این سایت ساز: مدیریت پنل فارسی، کاملا ریسپانسیو، بیش از ۲۰۰ قالب رایگان، پشتیبانی از ۴۵ زبان دنیا، امکان پرداخت آنلاین و جالب ترین ویژگی آن امکان وارد کردن قالب هر وب سایتی به سایت ساز با یک دکمه می باشد. همچنین این سایت ساز با قابلیت تست ۳ ماهه رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته  نظر خیلی از کاربران طراحی وب را به خود جلب کرده است.

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0