نمایش آمار بازدید روزانه

نمایش آمار بازدید روزانه با Daily Stat

سلامی به گرمی روزای خرداد ماه خدمت شما همراهان همیشگی وردپرس سیتی ، فکر می کنم برای همه ی ما خیلی مهمه که بدونیم روزانه چند نفر از سایت ما بازدید می کنن و شاید مهم باشه که بدونیم با چه سیستم هایی و مرورگرهایی به سراغ سایت ما میان. همونطور که حتما هم می دونید سایت های خوبی مانند وبگذر این امکان رو در اختیار ما قرار می دن تا علاوه بر دونستن تعداد بازدید ها، همه ی اون ها رو با آنالیز مجزا در اختیار کاربران خود قرار می ده. اما تمایل داریم که آمار کاملی مثل وبگذر و حتی از اون قوی تر رو تو وردپرس خودمون داشته باشیم و بتونیم به راحتی اون رو تو سایت نمایش بدیم و هم تو پنل ادمین خودمون ، تحلیل کاملی از آمارها رو ببینیم. امروز قراره افزونه ای خیلی ساده اما کاربردی که تو این زمینه فعالیت می کنه (نمایش آمار بازدید روزانه) رو خدمت شما عزیزان معرفی کنیم و روش کار با اون رو آموزش بدیم. پس اگر موافق هستین چند دقیقه ای از زمان با ارزش خودتون رو بذارید و این مطلب رو تا انتها دنبال کنین.

افزونه ی Daily Stat

به صورت کلی افزونه نمایش آمار بازدید روزانه آماری از بازدیدهای روزانه رو تو اختیار شما قرار می دن، بعلاوه تحلیل کاملی از بازدیدها رو تو پنل ادمین به نمایش می ذاره.
در گام اول، افزونه نمایش آمار بازدید روزانه رو نصب و فعال می کنیم. بعد از فعال سازی ، گزینه ای با نام “Daily Stat” تو منوی سمت راست وردپرس ایجاد میشه که دارای گزینه های متعددیه .

نمایش آمار بازدید روزانه 1

Options

همونطور که از نام این گزینه پیداست به بخش تنظیمات اصلی افزونه می پردازه که خود گزینه های متعددی داره که در تصویر مشاهده می کنین.

نمایش آمار بازدید روزانه 2

گزینه ی اول که با عنوان “Data collection” هستش یعنی می تونه اطلاعاتی رو جمع آوری کنه. اگر میخواید تو زمینه هایی اطلاعاتی از کاربران جمع آوری کنین می تونید از منوی کشویی رو به رو، بخش مربوطه رو مشخص کنید و گزینه ی اول رو تیک بزنین. در غیر اینصورت می تونید گزینه ی دوم رو علامت بزنین.
گزینه ی دوم با عنوان “Access control” هستش که سطح دسترسی ها رو مشخص می کنه. شما می تونید حداقل ظرفیت ها رو برای آمار سایت تعیین کنین.
گزینه ی سوم با عنوان “Main page” هستش که می تونید مشخص کنین چه مواردی رو در امار نشان بده! نام سیستم عامل و نام مرورگر رو نمایش بده و همچنین چه تعداد از آمارها رو تو هر ستون نشون بده.

گزینه ی چهارم با عنوان “visitor Spy” هستش که بازدیدکنندگان تو هر صفحه رو نمایش می ده.
در پایان تنظیمات خودتون رو ذخیره کنین.

Daily Stat

در این زیر منو، آمار کاملی از بازدیدکنندگان در اختیار شما قرار میگیره و با رنگ بندی های مجزایی مشخص می شه که به راحتی قابل تفکیکه. تو اینجا شما می تونید به هر تعداد که میخواید، تنظیم کنین تا نمایش داده بشه.

نمایش آمار بازدید روزانه 3

Visitor Spy

تو این بخش گزینه های مخفی یعنی افرادی که از صفحات سایت بازدید کردن و اینکه از چه صفحاتی دیدن کردن رو به همراه اطلاعات کامل کشور، آدرس آی پی، تاریخ هر روز و … رو نمایش می ده.

BotSpy

این گزینه ربات هایی که وارد سایت میشن رو به همراه آدرس صفحات و آی پی مشخص می کنه و شما می تونید با کمک اون اسپمرها رو شناسایی کنید و اون ها رو از بین ببرین.

Statics

نمایش آمار بازدید روزانه 4
تو این بخش آمار نموداری کاملی رو برای شما نمایش می ده.

این قسمت فوق العاده با ارزشه و شما با کمک اون می تونید، آمار بازدید از سایت رو تحلیل کنین و براساس اون عملکرد خودتون رو تغییر بدین.
این افزونه بیشتر برای شما که مدیر سایت هستین و میخواید آمار به روز و دقیقی از سایت خودتون دریافت کنین و اون رو مورد تحلیل قرار بدین کاربرد داره اما گزینه ای هم برای نمایش ساده تو سایت وجود داره.
به بخش نمایش>> ابزارک ها مراجعه کنین. همونطور که می بینید گزینه ای با عنوان “Dailystat stats macros” تو ابزارک ها موجوده. اون رو به هر جایی از سایت که دلخواه شماست انتقال بدین. حالا به تنظیمات اون دقت کنین.

نمایش آمار بازدید روزانه 5

کاراکترهایی که من وارد کردم رو دقیقا از “Available Macros” انتخاب کردم. تو این قسمت شما هر موردی رو که مد نظر دارین و میخواید برای مخاطب نمایش داده بشه کپی کنین و تو قسمت “body” قرار بدین. با توجه به موردی که من انتخاب کردم تو نمایش به صورت تصویر زیره:

نمایش آمار بازدید روزانه 6

به ترتیب از سمت راست>> بازدیدکنندگان امروز، بازدیدکنندگان دیروز، مرورگر مورد استفاده، سیستم مورد استفاده رو نمایش می ده.

سخن پایانی!

همه ی ما برای آگاهی از وضعیت بازدید و عملکرد خودمون احتیاج به سیستمی برای نمایش بازدیدکنندگان و همچنین تحلیل روند اون ها تو سایت داریم. تو وردپرس افزونه های زیادی برای این کار موجوده که تو مقاله ی امروز به نمایش آمار بازدید روزانه پرداخته شد.

ایام به کامتون 🙂

 

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0