مت مولنوگ کیست؟

مت مولنوگ کیست؟

مت مولنوگ کیست؟

مت مولنوگ کیست؟

سلام خسته نباشیند.امروز هم درخدمت شما هستیم با مطلبی دیگر تحت عنوان مت مولنوگ کیست؟شاید خیلی از شماها ایشون را بشناسیند.ولی خیلی هاهم شاید مثل من ایشون را نشناسند.قبل از اینکه ایشون را معرفی کنم شمارا با زندگی نامه مت مولنوگ آشنا میکنم و سپس به معرفی مت مولنوگ میپردازیم

مت چارلز مولنوگ (به انگلیسی: Matt Mullenweg) یک کارآفرین ساکن در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا زندگی می‌کند. او بنیانگذار شرکت اتوماتیک است.

پس از ترک سی‌نت، بیشتر زمان خود را به گسترش نرم‌افزارهای متن‌باز اختصاص داد و در کنفرانس‌های بسیاری شرکت کرده است که بیشتر در طی کمپ‌های جهانی وردپرس انجام گرفته.او اتوماتیک را در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی پایه‌گذاری کرد که شرکت پشتیبان وردپرس و اکیسمت بود.مولنوگ دورهٔ ساکسوفون دبیرستان را پشت سر گذاشته است. همچنین او از کاربران صفحه‌کلید دواراک است.

مت مولنوگ

مت مولنوگ

خوب شاید با ایشون آشنا شده باشیند و بدونین که با وردپرس در ارتباط هستند.بله ایشون سازندهٔ نرم‌افزار وب‌نویسی متن‌باز وردپرس هستند.وردپرسی که خیلی از ماها درطول روزمون ازش برای سایت هامون استفاده میکنیم و در کارهامون به کار میبریم
در چند سال اخیر سسیستم های مدیریت محتوا برای سایت ها و وبلاگ بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته اند.این قبیل سیستم ها عمدتا برای تولید محتوای آموزشی،تجاری و علمی با ویژگی های مفیدی نظیر امکان ایجاد سایت های اجتماعی به کار گرفته می شود.
یکی از این سیستم های مدیریت که در کشور ما هم زیاد به کار گرفته می شود وردپرس است که در ادامه پروژه موفق b2 که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت،کلید خورده است.این برنامه با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه در حال حاضر تبدیل به یکی از کاربردی ترین و معروفترین ابزار های ساخت وبلاگ و وب سایت روی هاست شده است.وردپرس در حقیقت نرم افزار متن بازی است که در ابتدا توسط وبلاگنویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می گرفت و آقای “مت چارلز مولنوگ” بنیان گذار آن است.

مت مولنوگ متولد ۱۱ ژانویه سال ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس است و اکنون در سانفرانسیسکو زندگی می کند.او در ابتدا دور از جهان آی تی بود و در نوجوانی به مطالعه ساز ساکسیفون پرداخت و حتی در آموزشگاه بازیگری  و هنر های نمایشی هم برای خود سابقه ای دست و پا کرد.او برای اولین بار از سیستم b2/cafelog برای به اشتراک گذاشتن عکس سفر خود به واشنگتن استفاده کرد و همین تجربه دلیلی شد تا او به این فکر بیفتد که برای وبلاگنویسی نرم افزاری جدید و سازگار با استاندارد های وب بنویسد.

مت مولنوگ

مت مولنوگ

مولنوگ برای انجام این کار با دوستش”مایکل لیتل”همکاری کرده و پایه وردپرس به این شکل گذاشته شد.در فوریه سال ۲۰۰۵ بود که نسحه ۱٫۵ وردپرس آماده شد و جالب است بدانید که این نسخه بیش از ۹۰۰ هزار بار دانلود شده است.

مولنوگ که تا قبل از این با CNET همکاری می کرد،در همان سال جدا شد و چند وقت بعد شرکت در پروژه وردپرس را از حالت دعوتنامه ای خارج کرده و مشارکت در آن را برای عموم آزاد کرد.در مارس سال ۲۰۰۷ بود که مجله معتبر PC WORLD،مولنوگ را به عنوان یکی از ۵۰ فرد مهم اینترنت انتخاب کرد و جایگاه او را در رده شانزدهم قرار داد.شرکت اتوماتیک هم توسط مولنوگ بنیان گذاشته شده است و او پس از ترک سی نت، بیشتر وقت خود را به گسترش نرم افزار های متن باز اختصاص داد و در طی کمپ های جهانی وردپرس در کنفرانس های بسیاری شرکت کرده است.

خوب امروز هم شمارا با بنیانگذار وردپرس آشناکردیم.بالاخره ما باید تاریخچه اونا بدونیم.ماهم تصمیم گرفتیم که شمارا بامت مولنوگ آشنا کنیم.امیدوارم که این مطلب بدردتون خورده باشه و حداقل تاریخچه ای درمورد سازنده وردپرس بدونیم

 

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. طراحی سایت گفته؛
    ۰۳:۳۳ ۱۳۹۴/۰۱/۰۹

    یکی از افراد مورد علاقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0