نحوه رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده در وردپرس

نحوه رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده در وردپرس

نحوه رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده در وردپرس اگر مدت ها در حال مرور گشت و گذار در وب هستید،حداقل چند بار این خطا را مشاهده کرده اید. رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده یکی از آن مشکلاتی هست هست که هر وب مستر به آن برخورده که می تواند به دلایل بسیاری ایجاد شود.این خطا ها میتواند یک مبتدی وردپرس،را به شدت خسته کند.

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

خطا در ایجاد یک پایگاه داده

وردپرس سیتی در این مقاله ما به شما نحوه رفع خطا در ایجاد یک اتصال پایگاه داده در وردپرس را آموزش میدهیم.

توجه: قبل از ایجاد تغییرات پایگاه داده اطمینان حاصل کنید که پشتیبان گیری کافی داشته باشید.

چرا خطا در ایجاد یک پایگاه داده رخ میدهد؟

به طور خلاصه، شما این خطا را دریافت می کنید زیرا وردپرس قادر به ایجاد اتصال به پایگاه داده نیست. حالا دلیل اینکه وردپرس قادر به ایجاد اتصال به پایگاه داده نیست، ممکن است متفاوت باشد. این می تواند باشد که اعتبار ورود به پایگاه داده شما اشتباه است و یا تغییر کرده است. این می تواند باشد که سرور پایگاه داده شما بی پاسخ باشد. این ممکن است که پایگاه داده شما خراب شده باشد.

در تجربه وردپرس سیتی، اکثریت زمان ها این خطا به دلیل نوعی خطای سرور اتفاق می افتد اما می تواند عوامل دیگری نیز باشد.

آیا مشکل برای wp-admin نیز وجود دارد؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که همان خطا را در هر دو قسمت انتهایی سایت و انتهای سایت (wp-admin) دارید. اگر پیام خطا در هر دو صفحه یکسان باشد، «خطا در ایجاد یک اتصال پایگاه داده»، سپس به مرحله بعدی بروید.

اگر خطای دیگری در مورد wp-admin وجود دارد، مثلا “یک یا چند جداول پایگاه داده در دسترس نیستند. پایگاه داده ممکن است لازم باشد تعمیر شود “، سپس شما نیاز به تعمیر پایگاه داده خود را دارید.

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

شما می توانید این کار را با اضافه کردن خط زیر در فایل wp-config.php خود انجام دهید. قبل از اینکه همه چیز را متوقف کنید، آنرا اضافه کنید.

;(define (‘WP_ALLOW_REPAIR’، true

پس از انجام این کار می توانید تنظیمات را با مراجعه به این صفحه ببینید: http://www.yoursite.com/wp-admin/maint/repair.php

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

به خاطر داشته باشید که کاربر برای دسترسی به این قابلیت در زمانی که این تعریف را تنظیم می کند، نیازی به ورود به سیستم نیست.این به این دلیل است که هدف اصلی آن تعمیر پایگاه داده خراب است، اغلب کاربران هنگام ورود به پایگاه داده خراب می شوند.

پس از انجام تعمیرات و بهینه سازی پایگاه داده خود، مطمئن شوید که این را از wp-config.php خود حذف کنید.اگر این تعمیر مشکل را حل نکرد، یا شما دچار مشکل در اجرای تعمیر هستید، ادامه مطلب را بخوانید زیرا ممکن است راه دیگری برای کار پیدا کنید.

بررسی فایل WP-Config در هنگام بروز خطا در ایجاد یک پایگاه داده

WP-Config.php احتمالا تنها مهمترین فایل در کل نصب وردپرس شماست. این جایی است که جزئیات برای وردپرس را برای اتصال پایگاه داده خود مشخص می کنید. اگر رمز عبور ریشه و یا رمز عبور کاربر پایگاه داده را تغییر دادید، باید این فایل را نیز تغییر دهید.

اولین چیزی که همیشه باید بررسی کنید این است که آیا همه چیز در فایل wp-config.php شما یکسان است.

بررسی فایل WP-Config

بررسی فایل WP-Config

به یاد داشته باشید ارزش DB_Host شما همیشه نمی تواند محلی باشد. بسته به میزبان، متفاوت خواهد بود. بعضی مواقع پیش میاد که آنها مشکلات خود را با جایگزینی localhost با IP حل کنید که این موضوع معمولا زمانی پش میاد که شما از وردپرس در یک محیط محلی سرور معمولی استفاده میکنید .

به عنوان مثال در MAMP، مقدار DB_Host هنگام تغییر به IP ممکن است به نظر برسد.

  (‘define (‘DB_HOST‘، ‘۱۲۷.۰.۰.۱:۸۸۸۹

IP برای خدمات میزبانی وب آنلاین متفاوت خواهد بود.اگر همه چیز در این فایل صحیح باشد (مطمئن شوید که برای typos چک کنید)، پس منصفانه است که بگوییم که در پایان سرور چیزی اشتباه است.

هاست خود را چک کنید (MySQL Server)

اغلب شما این خطا زمانی رخ میدهد که وب سایت شما باز زیادی از ترافیک بازدید کننده را دارد. که بادی با هاستینگ خود این مسدله را چک کندی که ایا این هاستی که سایت شما در آن قرار داد جواب گوی این همه بازدید هتس یا نه؟؟ یا وب سایت شما سرعت لود پایینی داد و حتی برای برخی از کابران نمایش داده نمی شود.

 به cPanel خود بروید و سعی کنید به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید و با یاگاه داده اتصال برقرار کنید.اگر می توانید اتصال برقرار کنید، پس باید اطمینان حاصل کنیم که آیا کاربر پایگاه داده دارای اجازه کافی است.

یک فایل جدید به نام testconnection.php ایجاد کنید و کد زیر را در آن قرار دهید:

MySQL Server

MySQL Server

رفع خطا در ایجاد یک پایگاه داده

اطمینان حاصل کنید که نام کاربری و رمز عبور را جایگزین کنید. اگر با موفقیت ارتباط برقرار شود،به این معنی است که کاربر شما مجوز کافی دارد و چیز دیگری است که اشتباه است.

بازگشت به فایل wp-config شما برای اطمینان از اینکه همه چیز درست است .

اگر می توانید با رفتن به phpMyAdmin نمی توانید به پایگاه داده متصل شوید، پس می دانید این چیزی است که با سرور شماست.

این به این معنی نیست که سرور MySQL شما پایین است. این می تواند به این معنی باشد که کاربر شما مجوز کافی را ندارد که احتمالا وقتی میخواهید به phpMyAdmin برسید با خطای زیر مواجه بشید.

 (A#۱۰۴۵ – access denied for user–  ‘foo’@’%’ (using password: YES

برا رفع خطا مشخصات را مجدد وارد کنید . اگر دسترسی به phpMyAdmin خود را ندارید و نمیتوانید فایل  testconnection.php ویرایش کنید حتما با هاستینگ خود تماس حاصل بفرمایید.

دوستان وردپرس سیتی امیدوار هستیم که با این مقاله بتونم به شما کمک کرده باشم .درضم ارگ هر جا به مشکل برخودید و نیاز به راهنمایی داشتید میتوانید زیر همین پست نظرات یا سوالات یا پیشنهادات خود را مطرح نمایید یا از طدیق منوی ارتباط با ما درخواست خود را برای ما ارسال تا در سریع ترین زمان راهنمایی لازم را خدمت شما ارایه بدیم.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از تخفیف های ویژه، آموزش های کاربردی، اخبار روز وردپرس، قالب ویژه با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0