تغییر قابلیت های نقش کاربران

تغییر قابلیت های نقش کاربران

سلام دوستان؛ افزونه ی امروزمون به نام تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس است. وردپرس به یک سیستم مدیریت کاربری ساده اما قدرتمند دارد. هر کاربر در سیستم وردپرس دارای قابلیت هایی است که بر اساس نقشی که به او داده شده، تعیین می شود و شما به عنوان مدیر، توانایی انجام هر گونه اقدامی را در سایت وردپرس خود را دارید. با وجود این امر ، در صورتی که شما یک سایت وردپرسی چند نویسنده ای را مدیریت می کنید، ممکن است به تغییر توانایی های برخی از نقش های کاربری، یا ایجاد نقش های کاربری سفارشی با قابلیت های تعریف شده توسط خود شما، نیازمند شوید. در این افزونه ما به شما می آموزیم که چگونه به یک نقش کاربری در وردپرس قابلیتی را اضافه و یا از آن حذف کنید. همچنین نشان می دهیم که چگونه برای خود نقش کاربری سفارشی ایجاد کنید.
هر نقش کاربری در وردپرس، تنها به سطح مشخصی از فعالیت ها دسترسی دارد. در واقع به آنها اجازه می دهید تا وظیفه ی خاصی را در وب سایت داشته باشند. شما به کمک این افزونه می توانید قابلیت های اضافه تری را به یک نقش کاربری موجود بدهید، یا اینکه توانایی های آن را برای انجام عمل خاصی در وب سایت حذف کنید. در این افزونه شما قادر هستید که جدول کامل نقش کاربری را مشاهده کنید.
پس با ما در آموزش این افزونه همراه باشید.

تغییر قابلیت های نقش کاربران

ابتدا افزونه ی Capability Manager Enhanced را در پیشخوان خود نصب و فعال سازی میکنیم. سپس به قسمت کاربران » Capabilities مراجعه میکنیم.

همچنین می توانید از صفحه ی مدیریت قابلیت ها (capability manager screen) یک نقش کاربری را بارگذاری کنید تا بتوانید از این طریق قابلیت های تمام کاربران، که تحت آن نقش کاربری خاص قرار دارند را ویرایش کنید.

تغییر قابلیت های نقش کاربران

در صورتی که جعبه ی کنار گزینه ی قابلیت خاص را با علامت تیک فعال کنید این امکان را به کاربر میدهد تا به نقش های انتخاب شده برای او عمل کند. به عنوان مثال، اگر شما نقش کاربری Subscriber را ویرایش می کنید و جعبه ی گزینه ی Edit را که در کنار گزینه ی Posts و در زیر ویرایش قابلیت ها، قرار دارد را علامت زده باشید، به مشترکان این امکان را میدهید که خودشان پست ایجاد کنند.

تغییر قابلیت های نقش کاربران

این افزونه با وجود سادگی زیاد در نصب و استفاده اما بسیار قدرتمند است. تنها مراقب باشید و بدانید که هر سطح مجوز به چه معنی میباشد.

افزودن نقش های کاربری سفارشی با قابلیت ها و مجوزهای سفارشی

شما از طریق همان صفحه ی قابلیت ها، میتوانید یک نقش کاربری جدید با یک نام با انتخاب خودتان برای این نقش در جعبه ی Create New Role در سمت راست، ایجاد کنید. به عنوان مثال: Senior Editor ، Junior Copywriter و یا Support Staff.

تغییر قابلیت های نقش کاربران
پس از آن که یک نقش کاربری جدید ساختید و آن را بارگذاری کردید، می توانید قابلیت هایی را به این نقش کاربری خاص اختصاص دهید. باز هم تذکر میدهیم که اگر می خواهید کاربران تحت آن نقش به منطقه ی ادمین دسترسی داشته باشند، به آنها مجوز خوانده شده به نقش کاربری را نیز اختصاص دهید.

این بود افزونه ی تغییر قابلیت های نقش کاربران که امیدواریم به شما کمک کرده باشد تا بیاموزید که چگونه قابلیتی را به یک نقش کاربری اضافه و یا از آن حذف کنید . همچنین بتوانید یک نقش جدید سفارشی در وردپرس ایجاد کنید.

با سپاس فراوان از دوستان وردپرسی عزیزی که تا کنون مارا همراهی کرده اند.

[button color=”purple” link=”https://wordpress.org/plugins/capability-manager-enhanced/” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”۳″ icon=”momizat-icon-box-add”]دانلود افزونه[/button]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0