تعویض مفصل زانو و جراحی زانو

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل برای بیمارانی انجام می شود که قادر به انجام کارهای روزمره خود مانند پیاده روی، ایستادن به مدت طولانی و… نیستند. در جراحی تعویض مفصل زانو، بیمار بیهوش شده و به جای غضروف و استخوان های آسیب دیده ی او از مواد سازگار با بدن که جنس فلز و پلاستیک دارند استفاده می شود.

تعویض مفصل زانو

با افزایش سن، مفصل های بدن کارایی و توان حرکتی خود را به مرور زمان از دست می دهند. زانو بزرگترین مفصل بدن می باشد که ممکن است با بالا رفتن سن، ملتهب شده و حرکت فرد را با مشکل رو برو کند. از علل تعویض مفصل زانو می توان به آرتروز زانو، آرتریت روماتوئید و… اشاره کرد. با انجام آزمایشات و تصویربرداری از زانوی بیمار، نوع بیماری مشخص می شود. در این حالت، در صورتی که روش های درمانی دیگر مانند مصرف دارو کمک کننده نباشد پزشک پیشنهاد تعویض مفصل را می دهد.

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

چگونگی تعویض مفصل و جراحی زانو

برای انجام جراحی لگن بهتر است بیمار یک روز قبل در بیمارستان بستری شود تا آزمایشات مربوطه صورت پذیرد. جراحی زانو با بیهوشی کامل بیمار و یا بی حسی پایین تر از کمر انجام می شود. پزشک معالج قسمت های آسیب دیده زانو اعم از غضروف و استخوان را از زانوی بیمار جدا می کند و بیومواد را جایگزین آنها می نمایید.

جنس بیومواد که سازگاری با بدن انسان دارند و بدن انسان آنها را پس نمی زند فلز و یا پلاستیکی می باشد. بعد از جایگزینی زانوی بیمار بخیه زده می شود و بیمار برای به دست آوردن هوشیاری خود به بخش ریکاوری منتقل خواهد شد. ممکن است بیمار بعد از مرخص شدن از بیمارستان به راحتی نتواند کارهای خود را انجام دهد و نیاز به کمک داشته باشد.

معمولا این مدت زمان ۲۰ روز طول می کشد. بعد از ۲۰ روز بیمار می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی کند. انجام تمرینات ۱۰ دقیقه ای به صورت دوره ای در روز می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین بیمار باید بعد از عمل، فیزیوتراپی را تا زمان بهبودی جدی بگیرد تا از مشکلات بعدی کاسته شود. عمر این مفصل های تعویض شده معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ سال است و بیمار در این مدت می تواند مانند گذشته کارهای سبک را بدون کمک دیگران انجام دهد.

www.draliyeganeh.com
[box type=”warning” class=”” width=””]

این نوشته صرفا یک رپورتاژآگهی است و وردپرس سیتی هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

[button color=”red” size=”smal” link=”https://www.wpcity.ir/adswpct/” icon=”fa fa-bullhorn” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده پلن های تبلیغاتی[/button]

[/box]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0