اصطلاحات در وب بخش دوم

اصطلاحات در وب بخش دوم

اصطلاحات در وب بخش دوم

اصطلاحات در وب بخش دوم

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کاربران عزیز وردپرس سیتی و تمامی علاقه مندان به دنیای وب امروز هم درخدمتون هستیم با مطلبی دیگر که اصطلاحات در وب بخش دوم هستش.دیروز بخش اولشا براتون قرار دادم و برای اینکه مطالب زیاد نشه سعی میکنیم مطالبا کوتاه بزاریم تا بتونین از اون ها استفاده کنید و خوندنش زیاد وقتتون را نگیره.امیدوارم که از مطالب بتونین استفاده خوبی ببریند و این مطالب به دردتون بخورهخوب با مطلبی دیگر هستیم با موضوع اصطلاحات در وب بخش دوم که به اون موارد در زیر می پردازیم

cPanel | سی پانل

یکی از محبوبترین نرم افزارهای مدیریت هاست تحت وب است که به کاربر اجازه پیکربندی هاستش را می دهد، عامل محبوبیت این نرم افزار سادگی و طراحی زیبای آن است.

GMT

GMT یا Greenwich Mean Time – زمان محلی گرینویچ ، یک منطقه زمانی است که برای اندازه گیری زمان دیگر مناطق جهان مورد استفاده قرار می گیرد. زمان محلی تمام نقاط جهان بر اساس فاصله زمانی از گرینویچ انگلستان محاسبه می شود.

phpMyAdmin

یکی از مهمترین و پرکاربردترین قسمتهای مدیریت یک وبسایت PHPMyAdmin می‌باشد که وظیفه مدیریت پایگاه داده (Database) را داراست. قلب سایت شما (در صورت داینامیک بودن) پایگاه داده می باشد.

RDF

کوتاه شده Resource Description Framework – چهارچوبی برای توضیحات منابع ،یک زبان برای شرح منابع در وب است. وردپرس می توانند خروجی آر دی اف را برای نشانی های نوشته در وبسایت تولید کند. RDF همانند RSS برای پیوند محتوای سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

Robots.txt

robots.txt محدودیت هایی رو برای موتورهای جستجو در زمینه جستجو و گردآوری سایت شما انجام می دهد. موتورهای جستجو قبل از هر کاری ابتدا به این فایل مراجعه می کنند و اگر اجازه داشتند به ادامه کار می پردازند. پیروی از فایل robots.txt نوعی قانون در موتورهای جستجو محسوب می شود. شما می توانید دسترسی عنکبوت های پویشگر را در سایتتان از طریق ایجاد یک فایل  با نام robots.txt (ساختار .txt ) کنترل کنید.

مقالات متشابه : آماده سازی وردپرس برای موتورهای جستجو

پیوند: اطلاعات گوگل درباره robots.txtبرگه روبات ها در وب

ASCII | اسکی

اَسکی مخفف American Standard Code for Information Interchange است که یک سری از کدهای استاندارد برای نمایش اعداد، حروف، نماد ها و نشان ها می باشد.

SSL

SSL به معنی لایهٔ سوکت‌های امن می باشد. این پروتکل برای امنیت انتقال داده‌ها را در اینترنت برای مقاصدی چون کار کردن با پایگاه‌های وب، پست الکترونیکی، نمابرهای اینتزنتی و پیام‌های فوری اینترنتی به کار می‌رود.

SSH

ssh پروتکلی است که به شما اجازه می دهد تا به کامپیوتر سرور به صورت ریموت یا از راه دور  متصل شوید تا بتوانید از سرور نگهداری کنید برای مثال : فایل های داخل سرور را بتوانید کپی کنید , جابجا کنید , پاک کنید, پوشه و شاخه جدید ایجاد کنید و اسکریپت اجرا کنید برای اتصال به سرور خود و برای برقراری ارتباط  از راه دور شما نیاز به یک ssh client در کامپیوتر خود دارید.

Recordset

اشاره به گروهی از نتایج یا سوابقی دارد که در یک عمل جستار از دیتابیس به دست آمده، دارد.

خوب امروز هم با یک سری اصطلاحات دیگه در وب آشنا شدیم.امیدوارم که از این اصطلاحات استفاده لازم را برده باشیند.شاید برای خیلی ها آسون و پیش پا افتاده باشه ولی بد نیست که اطلاعاتمونا همیشه افزایش بدیم.شاید خود من خیلی از این اصطلاحات را ندونم ولی همین که این مطالب را قرار میدم براخودمم جالب و جدید هستش

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0