جستجوی محصول بر اساس صفات

جستجوی محصول بر اساس صفات

سلام به همه عزیزان وردپرس سیتی . دوباره با یک افزونه دیگر به نام جستجوی محصول بر اساس صفات خدمت رسیدیم . پس از مدتی که فروشگاه به ثبت میرسم و مدتی از ثبت آن میگذرد ، فروشگاه شناخته میشود و مشتریان ثابت خود را میابد ، پس دیگر نباید انتظار داشت که مشتریان مثل روزهای اول افتتاح سایت وارد شوند ، تمامی محصولات را ببینند ، سپس تصمیم بگیرند که کدام را بخرند! چون کاربران با سایت آشنا شده اند و به شما اعتماد دارند و با یک هدف مشخص برای خرید به سایت شما مراجعه میکنند. در نتیجه نیاز به افزونه ای داریم که در فروشگاه اینترنتیمان این امکان را به مشتریانمان دهد تا به دنبال محصول مورد نظرشان بر اساس ویژگی ها یا صفات محصول بگردند. در ووکامرس به ویژگی محصولات صفت میگویند. پس میخواهیم امکان جستجوی محصول بر اساس صفات را به سایت خود اضافه کنیم ، یعنی در واقع میخاهیم محصولاتمان را بر حسب صفات شان فیلتر کنیم .برای این کار از ابزارکی به نام “لایه کنترل ووکامرس” در بخش ابزارک ها استفاده میشود.

تعریف ویژگی ها در ووکامرس

 

جستجوی محصول بر اساس صفات

 

ابتدا صفات را برای محصولات خود تعریف کنید . در تصویر بالا میتوانید یک نمونه تعریف صفات را مشاهده کنید. میتوانید انواع هر صفت را نیز به این بخش اضافه کنید. سپس در بخش محصولات محصول مورد نظر خود را شامل ویژگی های مشخص شده میکنیم. مانند تصویر زیر :

 

جستجوی محصول بر اساس صفات

 

در اینجا ویژگی حافظه موجود است که میتوان آن را انتخاب کرد. اکنون میخواهیم صفتی با عنوان “کشور سازنده” را اضافه کنیم تا یکبار روند کار را ملاحظه کنید.
جستجوی محصول بر اساس صفات

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ویژگی مورد نظرمان را اضافه کردیم. اکنون در محصول مورد نظرمان ویژگی جدیدمان را اعمال میکنیم. البته در نظر داشته باشید که ویژگی مد نظرتان باید از نوع متغیر باشد.

 

جستجوی محصول بر اساس صفات

حال محصول را به روز رسانی می کنیم.

ابزارک ها

اکنون محصولات را براساس ویژگی ها فیلتر میکنیم. برای این کار به بخش نمایش و سپس ابزارک ها مراجعه می کنیم.

نکته!!! باید توجه داشته باشید که این ابزارک بر روی تمامی ستون ها عمل نمی کند بلکه فقط بر روی ستون های مربوط به فروشگاه کار می کند.

ما در قالب خود main sidebar را به عنوان ابزارک های فروشگاه در نظر گرفته بودیم، در اینجا نیز ترجیحا میخواهیم این ابزارک را نیز در این جایگاه قرار دهیم.

 

جستجوی محصول بر اساس صفات

 

در این بخش عنوانی را برای این ابزارک انتخاب کنید. سپس ویژگی ها و نوع نمایش که میتوان یکی از دو حالت لیست یا کرکره ای را انتخاب کرد ، تعیین کنید. اکنون نوبت به تنظیم نوع جستجو میرسد ؛ یعنی دو گزینه ی “و” یا “یا” .

تفاوت “و” و “یا”

ابزارک لایه کنترل از دو عملگر  “و” و “یا” استفاده میکند:

عملگر “یا” زمانی کاربرد دارد که بخواهیم دو صفت را به هم متصل کنیم. هنگامی که از این عملگر استفاده میکنیم محصولاتی نمایش داده میشوند که حداقل یکی از این دو صفت را داشته باشند. برای مثال اگر به دنبال کامپیوتری با ویژگی پردازنده اینتل یا AMD بگردیم تمامی کامپیوتر هایی که پردازنده اینتل و همه ی کامپیوتر هایی که پردازنده AMD دارند را به نمایش میگذارد.
وقتی از عملگر “و” استفاده میکنیم محصولاتی را به هم متصل میکنیم که حتما هر دو صفت را داشته باشند. در نتیجه اگر مانند مثال بالا به دنبال کامپیوتری با ویژگی پردازنده اینتل و AMD بگردیم نباید نتیجه ای را نشان دهد(مگر اینکه کامپیوتری هر دو پردازه را داشته باشد).

در تصویر زیر نتیجه را به اشتراک گذاشته ایم:

جستجوی محصول بر اساس صفات

همان طور که در تصویر میبینیم یک محصول که کشور سازنده آن آمریکاست ، موجود است.

اگر برای تمامی محصولات خود این فیلتری را قرار دهید ، مشتری با انتخاب کشور محصول مورد نظر خود سریعا محصول دلخواهش را پیدا میکند.

این هم از پایان افزونه جستجوی محصول بر اساس صفات . امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

تا افزونه ای دیگر بدرود

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0